Ergenissen bij online shoppen

Al sinds jaar en dag koop ik online. Voor mijn gevoel sinds het stenen tijdperk eigenlijk maar dat zal wel niet helemaal kloppen :-). Sinds de tweeling was het iig erg praktisch en de afgelopen jaren heeft online shoppen natuurlijk een vogelvlucht genomen in onze maatschappij. En hoewel het bijna altijd goed en probleemloos gaat zijn er ook wel regelmatig terugkerende ergenissen bij online shoppen. Ik ben benieuwd of je ze herkent of welke ik niet heb genoemd !

Een vol winkelmandje..oh nee toch niet 

Na veel vijven & zessen heb je je keuzes gemaakt, de juiste maten gevonden en het eindbedrag is ook nog enigszins te verantwoorden. Hoera !!  Nu op het winkelmandje klikken en afrekenen. Come to Mama Baby !  Helaas…. bij het definief plaatsen van je bestelling verdwijnt 3/4 van je met zorg samengestelde winkelmandje met de boodschap ‘ het product van jouw keuze is niet meer beschikbaar’. Opnieuw beginnen dus … of laat maar ?


In de aanbieding 

Meestal nadat je eerst een avondje hebt zitten zwoegen op bovenstaand.. De volgende dag open je je mail en zie je dat de bestelling onderweg is. En dan scroll je verder en komt de mail langs van dezelfde webwinkel met : vandaag 20% memberskorting !

Oke ! In zo’n geval heb ik toch regelmatig opnieuw besteld met korting en de eerste bestelling geretourneerd. #geendiefvanmijneigenportemonnee.


Vertraagde levering

Je bestelt een aantal producten waarvan de site aangeeft dat alles op voorraad is. Na je bestelling (en vaak betaling) komt er bericht dat je verzending vertraagt is omdat niet alles op voorraad is.  Blijkbaar is een actueel voorraadsysteem voor veel webwinkels een lastig iets. Nog groter wordt de ergenis als men vervolgens de rest van de bestelling niet alvast verzend (of die optie geeft aan de klant) maar wacht tot alles in 1x geleverd kan worden.

Ik heb meermalen meegemaakt dat het dan niet om een paar dagen gaat maar om weken. En de webwinkel maar niet wil begrijpen dat je als klant dan graag alvast de rest van de spullen wilt hebben of desnoods dat ene artikel wel laat vervallen. #ergenis


Helemaal niet leveren 

Nog irritanter dan een vertraagde levering !  Deze zomer hadden we het weer. De meiden hadden een nieuwe passer nodig en volgens de kenners was die van de HEMA het beste. Diverse filialen afgeweest over diverse dagen maar blijkbaar was die passer echt goed, want steeds uitverkocht. Uiteindelijk online gekeken en ja daar was ie op voorraad. Dus bestelde ik 2 passers en vulde mijn bestelling tot het minimale bestelbedrag met artikelen die eigenlijk niet direct nodig waren.. Maar ja je moet wat om de passerheld van je kinderen te worden !

Na een aantal dagen is de bestelling onderweg EN komt er een mailtje van de HEMA: sorry niet alles hebben we kunnen leveren, je wordt gecrediteerd! En jawel: alles is leverbaar behalve… de passers ! #ergenis  .. De passerhunt continued ..


De volgende dag in huis NOT

Een andere regelmatig terugkerende ergenis. En dan niet alleen rondom BlackFriday of andere feestdagen maar gewoon in een normale week. Vooral het Kruidvat heeft daar een handje van. Als je voor 19.30 besteld, de volgende dag in huis zeggen ze. Om dan bij het afrekenen van je mandje te zeggen ‘helaas vanwege ongekende drukte door onze aanbiedingen is de eerste volgende leverdag pas …. ‘. En dat is meestal 2 of 3 dagen later. Had ik net zo goed wel naar de winkel kunnen gaan. #ergenis


Kies je eigen bezorgdag NOT

Zo fijn ! Bij steeds meer winkels kun je zelf je bezorgmoment aangeven. Als het werkt is het ideaal en superklantvriendelijk. ALS het werkt.. Kies je bewust die ene dag waarop je thuis bent en dan op de dag zelf een mailtje krijgen ‘Helaas je bestelling is vertraagd’.  Argghhh ! Staat de postbode een paar dagen later weer de buurvrouw lastig te vallen omdat er niemand thuis is.. #ergenis


Vooruitbetalen maar andersom…

Ook een mooie:  als klant vooruit moeten betalen en bij retournering of niet-op-voorraad minimaal 3 weken op je geld terug moeten wachten #ergenis


Trage retourzendingen 

Retourzendingen zijn überhaupt lastig lijkt het bij sommige winkels. Zo snel ze kunnen leveren (en incasseren) zo lang duurt het eer je retour is verwerkt. En ondertussen sturen ze wel een aanmaning vanwege niet betalen ..


Is bovenstaand herkenbaar ? Wat zijn jouw ergenissen bij online shoppen ? 

2 gedachten over “Ergenissen bij online shoppen

  1. Herkenbaar……..maar winkelen we daarom minder on line? Waarschijnlijk niet. Het is wel erg makkelijk. Met geld terug heb ik geen nare ervaringen. Wel met retourneren. Bij een paar webwinkels moet je ineens zelf de retourkosten gaan betalen.
    Als ik dat van tevoren weet koop ik daar niet. Veel succes met online winkelen. Liefs. Ma

    Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s