The Monthly Rewind – 12/2016

Op deze eerste maandag in het nieuwe jaar als eerste natuurlijke alle goede wensen voor 2017 ! Voordat ik begin met alle goede voornemens op het gebied van voeding, beweging en zelfontwikkeling ;-), eerst nog een korte terugblik op de laatste maand van 2016.

LIFE  / WEAR / EATS ..

Na heel wat gedoe was ie dan ineens toch onverwacht binnen: de Samsung S7 Edge in wit. Ik ben er ontzettend blij mee dus het gedoe vergeten we maar snel. De mega-doos met Oreo-koekjes haalde de kerst uiteindelijk toch niet :-). We maakten het tijdens het eten wel gezellig met de kaarsjes aan.

Ik heb rond de feestdagen fijn 2 weken vakantie. Die bestede ik oa aan wat klusjes in huis: de kapotte deurklink vervangen, de kapotte wc bril vervangen en een verstopping in de badkamer opgelost #girlpower ! En met Solène ging ik naar SalonB waar ze haar lange haar flink liet inkorten en haar haar doneerde aan Kika. Het was even wennen maar nu is ze erg blij met haar beter hanteerbare bos met krullen :-).

De kerstdagen bracht ik door met de meiden. Er lagen kadootjes onder de boom en we genieten nu weer fijn van muziek in huis. Met Oud&Nieuw zijn de meiden bij hun vader inclusief de week er achteraan. Maar ze wilden wel graag mama’s eigen gebakken oliebollen dus gingen we de 30e al aan de oliebollen-bak en vierden zo een beetje Oud&Nieuw.


READ / WATCH / LISTEN ..
De maand december was druk en hectisch dus eigenlijk heb ik weinig aan netflix-bingen gedaan :-).  Ik was ook een beetje door mijn series heen eigenlijk maar vond uiteindelijk twee nieuwe die erg goed zijn.

De eerste is The Good Wife, dat gaat over Alicia Florrick die na 15 jaar weer aan de slag gaat als advocate nadat haar man, voormalig officier van justitie, in de gevangenis is belandt. Het leven Alicia is daardoor radicaal veranderd. Van een riant vrijstaande villa is ze met haar twee tienerkinderen verhuisd naar een appartement in een andere buurt. Ze moet fulltime aan de bak en omgaan met alle media-aandacht rond haar man. Gaandeweg het 1e seizoen wordt duidelijker dat de situatie rondom haar man een stuk genuanceerder is dan eerst leek. Maar of dat haar huwelijk redt ?? Er staan 6 seizoenen online, ik ben inmiddels net begonnen in seizoen 3 en heb al heel wat leuke verrassingen en ontwikkelingen achter de rug :-).

Een andere prachtige serie is The Crown. Deze Britse historische drama-serie gaat over het leven van Koningin Elisabeth vanaf het jaar 1947 net voordat zij gekroond wordt tot Koningin van het Verenigd Koninkrijk. De serie is voor 2017 genomineerd voor een aantal categorieën van de Golden Globe Awards. Het is een prachtige en boeiende serie maar ook eentje die je in etappes moet kijken.

Op tv hebben we gesmuld van Expeditie Robinson. Geweldig dat Bertie uiteindelijk de finale-proef won. Het was een geweldig seizoen weer met zoveel verrassende wendingen. Ik had soms het idee dat het een continue steekspel was tussen de kandidaten en de redactie van het programma. Zoals bepaalde plannetjes van de kandidaten gepareerd werden met onverwachte zetten rondom een spel of eilandraad. Jammer dat het afgelopen is, nu moeten we er op teren tot het najaar 2017.

The Voice staat ook nog steeds aan op vrijdagavond. De knock-out fase deel 1 is inmiddels achter de rug en was zo zo vond ik. Niet heel spannend en sommige kandidaten vielen best tegen. De besten zaten idd wel op de stoelen uiteindelijk. De promo voor deel 2 die de 1e week 2017 komt, zag er wel heel heftig uit. Maar heb het idee dat Waylon en Sanne overal eigenlijk alleen maar steengoede kandidaten hebben.


RANDOM STUFF

Bacardi-rum, zoek de verschillen :-). De ene beschouwen we maar als vintage-rum. Ik kreeg hem naar aanleiding van mijn aanschaf vorige week. Maar ik heb nu wel ineens heel veel rum in huis ..


Dit was de laatste maandelijkse terugblik in 2016. Ik ben wel van plan dit onderdeel in 2017 voort te zetten maar weet nog niet goed in welke vorm. Maar goed, dat wijst vanzelf wel. In ieder geval: tot de volgende maand 🙂

6 thoughts on “The Monthly Rewind – 12/2016

Leuk als je een reactie achterlaat !

