2016

Vandaag de allerlaatste dag van 2016. Op de radio het laatste stuk van de Top2000, op tafel staat een schaal met zelfgebakken oliebollen. Zo op het oog hetzelfde scenario als elk jaar en toch is alles anders. De laatste blogpost van 2016 met een terugblik op mijn 2016 en vooruitblik op 2017.

Het jaar 2016 was een roerig jaar. Een jaar dat vooral in het teken stond van afscheid nemen. Afscheid van de vriendschap met een dierbare hartsvriendin, afscheid van ons lief speciaal vriendinnetje, afscheid van ons gezinsleven zoals het was, afscheid van toekomstverwachtingen. Het was een heftig en confronterend jaar met veel verdriet, pijn en tranen.

Naast deze heftige dingen speelde er ook de nodige andere dingen rondom mijn familie en dierbaren wat me ook niet onberoerd liet. Soms van een afstandje, soms heel dichtbij betrokken. Ja 2016 was op meerdere fronten een heftig en pittig jaar.

Toch waren er ook veel fijne momenten, momenten die dan juist misschien extra waardevol zijn omdat ze even een lichtpuntje zijn, energie geven, even alles doen vergeten. Met Solène naar de musical The Bodyguard bijvoorbeeld. Het behalen van haar eindexamen. De wine & dine-avondjes met Anja. De vele fijne, goede en soms bijzondere gesprekken met vrienden. De steun en liefde van mijn ouders & hun partners. De lol die de meiden hebben met hun neefje, hun oom en tante. De weekendjes Frankrijk. Oude bekenden waarmee het contact weer werd hersteld. Mijn meiden die dit jaar kanten van zichzelf lieten zien die me versteld deden staan maar me ook intens trots en gelukkig maakten. En daarnaast hoe lief en betrokken ze zijn, ieder op hun eigen manier. Zoveel om dankbaar voor te zijn.

Al met al was 2016 een indrukwekkend jaar.

Voor 2017 wens ik dat het voor ons gezin vooral een rustiger jaar wordt. Met veel fijne momenten en intens genieten. Zorgeloos zal het niet zijn, nu al wetend dat 2017 in mijn directe omgeving ook moeilijke momenten zal gaan brengen. Maar meer rust, helen en sterker worden het komende jaar, dat zou fijn zijn.

One thought on “2016

  1. Lieve Fabiana, wij wensen jullie viertjes alle goeds en liefs toe in 2017.Je hebt een moeilijke keuze gemaakt, maar ook voor ons een begrijpelijke. Je gaat het redden met de drie meisjes. Je kan op ons rekenen, nu en in de toekomst. We zijn trots op jullie. Fijne jaarwisseling gewenst, geniet van de oliebollen (homemade?) en tot in 2017. Dikke kus, Mamma

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

