De chaos bij The PhoneHouse

Onlangs kon ik mijn mobiele abonnement verlengen, iets wat ik graag wilde want mijn huidige abonnement was niet meer toereikend. Daarnaast vertoonde mijn toestel steeds wat meer kuren dus ik was al een beetje oriënteren op iets anders. Toen bleek er ook nog een fijne cashback bij Samsung te lopen dus, ja de beslissing viel toen al snel. Sneller dan de uiteindelijke afhandeling van mijn order.. dat werd uiteindelijke een geweldige soap !

Ik bestelde mijn nieuwe toestel op zaterdag bij The Phone House. Als ongeveer de enige beetje bekende telecom-aanbieder hadden ze namelijk het door mij gewenste toestel in de juiste kleur. Beter nog, op de website stond: ‘uw keuze is direct leverbaar, voor 21u besteld de volgende werkdag in huis !’ #yeahh #cometomamababy

Enfin dat was zaterdag. Op maandag had ik inmiddels wel de bevestiging van mijn verlengde abonnement binnen maar nog geen verzendbevestiging van mijn toestel. En toen begon de bizarre soap.

Maandag
Nog geen verzendbevestiging ontvangen dus ik ga naar de website van The Phone House om mijn orderstatus te checken. De melding die ik krijg van de website is : ‘uw order is niet gevonden’. Aarghhh, van zulke dingen word ik niet rustig. Dus dat werd bellen. Na ruim 10 minuten in de wacht krijg ik een dame aan de lijn. “Nee hoor mevrouw, uw order staat hier wel. Ik zie dat het toestel onderweg is van de fabrikant naar ons.” Euhmmmm het toestel was toch op voorraad?? “Oh dat weet ik niet hoor, ik zie alleen wat er hier staat. Het toestel is wel voor u gereserveerd en zodra het naar u verzonden wordt, krijgt u bericht”.

Bummer… vervolgens vertel ik haar nog over de mail die ik vanmorgen kreeg. Daarin zat een kortingsbon van e25 als ik bij hen zou verlengen. Maar dat heb ik zaterdag al gedaan, kan er nog wat geregeld worden met die korting ? ‘Nee mevrouw, die email was vast een foutje van ons systeem en had niet verzonden mogen worden”. Yeahhh righttttt…

Dinsdag
Nog geen bevestiging en de orderstatus-functie op de website werkt ook nog steeds niet. Opnieuw bellen, opnieuw 10 minuten in de wacht. Een andere dame: “ik zie dat uw toestel in het magazijn is en nog moet worden opgepikt door de vervoerder. Zodra de vervoerder het toestel heeft, ontvangt u binnen 72u een bericht over de aflevering”. Ehmm oke en hoe zit het dan met ‘direct leverbaar’ en ‘de volgende dag leveren’ zoals de website nog steeds aangeeft ? “Ja dat weet ik ook niet mevrouw, ik geef alleen maar de informatie aan die ik hier zie. U krijgt uw toestel uiteindelijk echt wel.”

Woensdag
Je raadt het wellicht al: opnieuw geen verzendbevestiging. Dus opnieuw bellen, opnieuw 10 minuten in de wacht. Nu een meneer: “Ja mevrouw ik zie dat de vervoerder het toestel inmiddels uit het magazijn heeft opgehaald. Oh u wilt het afleveradres aanpassen omdat u later in de week niet op uw werk bent ? Ja maar mevrouw dat had u gelijk bij de bestelling goed moeten doen he ? <ja meneer als jullie de juiste informatie op de website zetten dan had ik het ook anders gedaan!! #aaarghh> Ik zal even informeren bij een collega of dat alsnog kan”.

Na opnieuw 10 minuten in de wacht komt hij terug met buitengewoon verrassend nieuws: “sorry mevrouw ik heb u net hele verkeerde informatie gegeven. Uw toestel is nog niet bij de vervoerder, het is nog geen eens in ons magazijn aangekomen ! We zitten te wachten op een nieuwe levering van Samsung en kunnen dan weer afleveren aan onze klanten.”

Ik balen en toch ook wel beetje boel gefrustreerd inmiddels. Dat er vertraging is, is op zich niet zo’n punt maar informeer je klant en pas je website-info aan want nog altijd staat mijn toestel als ‘direct leverbaar’. En zorg dat je bereikbaar bent telefonisch, via Facebook en Twitter met informatie waar je wat aan hebt en die niet dagelijks wisselt !

Op mijn vraag wanneer ik het toestel dan toch mag verwachten, komt een ontluisterend antwoord: “Dat weet ik niet. Misschien komt het eind van de week hier binnen en dan heeft u het volgende week binnen. Het kan ook zijn dat pas eind volgende week uw toestel bij ons binnen komt. Wij krijgen van de fabrikant nooit te horen welke toestellen en in welke hoeveelheden ze gaan leveren dus het kan best wel een paar weekjes duren’.  Ik geloof mijn oren niet maar met name van dat laatste zakt mijn broek figuurlijk af.. als je zo je bedrijf moet runnen..

Wel biedt de meneer aan mijn order te annuleren. Ja dan ben ik wel de toestelkorting kwijt en ja ook de cashback-regeling van Samsung want die geldt nu niet meer. En nee, mijn abonnementsverlenging terugdraaien kan helaas ook niet meer dat staat los van het toestel dat u heeft gekozen. Dus ja, daar schiet ik dus helemaal niet mee op. Ik besluit nog even een week te wachten en dan maar zien hoe en wat. Al ben ik er inmiddels wel helemaal klaar mee!

Woensdagmiddag
Ongeveer een uurtje na mijn telefoontje. Een mail EN sms : hallo hier is de vervoerder van The Phone House. Morgen, donderdag dus, komen wij uw bestelling afleveren !

He??? Say whutttt ??? Ik geloof er niks van. Maar als ik op de link klik, lijkt het wel degelijk waar. Toch vertrouw ik het voor geen meter. Ik verwacht morgen een lege doos. Een contract. Alleen een simkaart. Maar geen toestel.

Wel lullig trouwens. Ze geven aan dat ze tussen 8 en 18u langskomen en je het persoonlijk in ontvangst moet nemen inclusief overlegging van ID. Handig .. alsof je niks anders te doen heb die dag. Of je werk zulke ruime openingstijden kent. Je kunt wel via de vervoerders-website een tijdsframe afspreken maar dat kost je twee tot 7 euro extra.. Dat vertellen ze van te voren er ook niet bij !

Donderdag
Rond 11u staat de vervoerder op de stoep. We handelen de formaliteiten af en ik open de doos. En jawel, het is inderdaad mijn toestel. In de juiste kleur. Ik ben blij ! Al snap ik nog altijd niets van The PhoneHouse. De verkeerde informatie op de website, de lastige bereikbaarheid van de klantenservice, social media zoals Facebook en Twitter dat maar eens in de week lijkt te worden bekeken en tot slot de complete verkeerde informatie die ze met je delen als je ze eindelijk aan de telefoon hebt !

En dat was het dan, vraag je je wellicht af ?

Mwoahh… donderdag een week later, een mailtje: Heeee Fabi goed nieuws, je toestel wordt binnen enkele dagen geleverd ! Yeah right guys, jullie lopen een ruime week achter #facepalm.

De chaos bij The PhoneHouse is echt ongekend. Over twee jaar weet ik in iedergeval zeker wel wat ik niet doe: verlengen en bestellen bij de The PhoneHouse!

Ps. mijn toestel is wel helemaal geweldig, binnenkort maar een blogpostje aan wijden ;-).

One thought on “De chaos bij The PhoneHouse

Leuk als je een reactie achterlaat !

