TAG – 15 reis/vakantie-dilemma’s

De avonden worden al wat frisser en eerder donker, de zomer is duidelijk met haar laatste dagen bezig. Maar het is nog warm genoeg om die summer-vibe nog even vast te houden. je weet wel: lekker weer, ondergaande zon, drankje, bbq en vakantie. Ik ben zelf dit jaar niet op vakantie geweest maar ik vond de vakantie-tag op Mathiske’s blog zo leuk dat ik hem op de valreep van de herfst nog even plaats. Kan ik alvast beginnen met wegdromen over de zomer en met name de vakantie 2017 :-).

  1. Zonvakantie of wintersport?
    Gelijk een lastige vraag :-). Wintersport is ook zo leuk en al weer lang geleden, dat zou ik graag weer eens doen. Mooie besneeuwde bergen, strakblauwe luchten en lekker skiën. Aan de andere kant heb ik er eigenlijk het geld er niet voor over. Wintersport is wat dat betreft voor mij een luxe en geld kun je maar 1x uitgeven. Dus .. als ik moet kiezen tussen mijn geld besteden aan 1 weekje sneeuw of 3 weken camping in zonnig Frankrijk dan kies ik zeker voor het laatste :-).
  2. Vakantie aan de kust of in het binnenland?
    Het leuke aan vakantie is dat je alles kunt doen. Ik ben gek op de zee maar het binnenland is vaak ook zo mooi. Een mooi compromis is om dan neer te strijken in het binnenland met de zee op max 1 uur rijden :-).
  3. Europees eten of Aziatisch eten?
    Zonder meer Europees ! Aziatisch is ook lekker maar voor af en toe.
  4. Weg met vrienden of weg met partner?
    Waarom moet je kiezen ? Onder ‘weg met partner’ versta ik weg met het gezin trouwens, en dat is toch wel een must vooralsnog. Ik vind het heerlijk om er uit te zijn samen met mijn meiden en nu de meiden zo groot zijn gaat alles makkelijker en ontspannender.  Maar ik vind ook dat het gezond is om af en toe iets voor jezelf te doen, dus zonder partner/gezin. Alleen of met vrienden, het geeft zoveel nieuwe en andere energie. Wat ook leuk is.. met 1 kind een paar dagen weg ! Vorig jaar ben ik een weekend naar London geweest met de oudste en dat was ontzettend leuk. Ik ben van plan hetzelfde te doen als de andere twee 16 zijn.
  5. Actieve vakantie of luiervakantie?
    Ehmm ja verbaasd het iemand als ik hier zeg: luiervakantie ?? Of zoals mijn daddy altijd zei: om het half uur wentelen Fa :-).
  6. Azië of Afrika?
    Geen van beiden eigenlijk. Mijn grote wens is om naar Amerika te gaan. New York staat bovenaan maar ook 6 weken rondtrekken met een camper lijkt me geweldig. San Francisco zou ik ook graag willen zien en Boston in de herfst.
  7. Barcelona of Rome?
    Beiden staan nog op mijn wensenlijstje ! Barcelona komt waarschijnlijk als eerste aan de beurt. Als Noëlla 16 is, wil ze met mij daar een weekend heen. Y twijfelt trouwens tussen London of Parijs, over Rome hoor ik vooralsnog niemand dus zal ik dat zelf moeten gaan ondernemen :-).
  8. Hotel of Camping?
    Zeker met kinderen: camping. En dan het liefst met eigen tent en troep. Niks hoeft, alles mag, makkelijk contact te leggen, lekker luieren op stretcher. Stokbroodje, wijntje, water. ’s Avonds lekker stukje vlees of vis op de bbq, meer dan prima ! Maar.. ik kan ook enorm genieten van de luxe van een hotel dus ja, tis wachten op de jackpot denk ik !
  9. Citytrip of Natuurvakantie?
    City-trip dan toch. Natuur is ook leuk voor de ‘grote gezinsvakantie’, meestal pikken we daar wel wat van mee. Maar we houden ook erg van stadjes, marktjes, terrasjes, mensen kijken. En shoppen natuurlijk :-).
  10. Wereldreis of de wereld zien in meerdere keren?
    De 2e optie denk ik. Ik vind vakantie en weg zijn heerlijk maar verlang ook altijd weer terug naar huis op een gegeven moment. Terug naar mijn vaste honk. Ik denk ook dat het leuker is om in meerdere keren de wereld te zien, zodat je meer tijd er voor kan nemen en volop van kan genieten.
  11. Nooit meer reizen of nooit meer je vrienden zien?
    Zonder vrienden kan niemand toch ? Dus dan maar nooit meer reizen. Geniet ik wel van de reisverhalen van anderen :-).
  12. Weg met de auto of weg met het vliegtuig?
    Met het gezin zeker wel de auto. Lekker je eigen gangetje, alles onder handbereik, wil je stoppen dan stop je, wil je de toeristische route dan doe je dat. Maar ja, wil je naar Amerika dan is vliegen een betere optie.
  13. Backpacken of cruisen?
    Oh doe dan maar cruisen :-). En een personal trainer na afloop …
  14. Alles regelen of op de bonnefooi?
    Met kinderen zeker NIET op de bonnefooi. Dan moet er gewoon een plan zijn en alles geregeld qua overnachting onderweg en zeker een plek op de gewenste camping. Maar saampjes, waarom niet ? Als je allebei relaxed kunt blijven en er de lol en het avontuur van in kan zien, lijkt het me heerlijk om zo te reizen en maar te zien hoe het gaat.
  15. Roadtrip of op een plek blijven?
    Een roadtrip is toch wel een wens hoor. En dan voor langere tijd. Maar met kinderen is het gewoon praktischer om op 1 plek te blijven. Zeker met een ADD’er in tha house. Maar dan nog, de hoeveelheid zooi etc voor 4/5 man, ik moet er niet aan denken om dat telkens te moeten verkassen.

En dat waren de 15 vragen weer. Ik vond het moeilijk om te kiezen, elke keuze heeft wel wat en hangt af van de omstandigheden. Met kleine kinderen zijn voorkeuren anders dan met grote kinderen en evenzo voor het reizen/vakantie zonder kinderen. En dat is het leuke van reizen, je doet gewoon wat op dat moment past en leuk lijkt.

2016-08-15-21-54-12

6 thoughts on “TAG – 15 reis/vakantie-dilemma’s

Leuk als je een reactie achterlaat !

