Bug – Google instellingen is gestopt

Heb je een Android-toestel en lukt het niet meer om je gmail-accounts te beheren via Instellingen ? In deze blog vertel ik je er meer over inclusief een work-around zodat je niet, zoals ik, onnodig een factory-reset gaat uitvoeren..

Sinds een tijdje kun je ineens stuiten op de melding ‘Google instellingen is gestopt’ als je via Instellingen/Accounts/Gmail iets wilt wijzigen in je gmail-account(s). Bijvoorbeeld om een gmail-account toe te voegen, te verwijderen of de sync-vinkjes te wijzigen.

Het blijkt dat dit een bug is van Google zelf, en met name in Google Services. Iets waar je zelf niets aan kunt doen dus helaas. Een oudere versie er op zetten is niet mogelijk en ook een factory-reset helpt niet, immers bij de eerst volgende keer wordt Google Services automatisch opnieuw bijgewerkt. Het is dus wachten tot Google dit zelf oplost.

Gelukkig is er wel een work-around waardoor je alsnog bij je gmail-instellingen kan komen. Ga hiervoor naar de standaard app Galerij, kies Instellingen en je gmail-account(s) zullen verschijnen. Klik op het gewenste account en je zult verder worden geleid naar de gmail-instellingen voor dat account. Vervolgens kun je dan vinkjes aan-of uitzetten.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Toen ik de melding voor het eerst kreeg was er bijna niets over te vinden en heb ik uiteindelijk maar een factory reset gedaan. Jammer van de tijd die ik er aan besteed heb. Gelukkig las jij dit blog :-).

3 thoughts on “Bug – Google instellingen is gestopt

  1. Volgens mij kreeg ik vorige week die melding. Nu is ie weg. Ik heb er wel wat mee gedaan, maar geen idee wat precies hahaha. Ik kan het me niet meer herinneren… zal wel door de jetlag komen 😛 Als ie nog een keer komt weet ik nu wat te doen! Thnx!

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

