Nieuw begin !

Een nieuwe maand, een nieuw seizoen en een nieuw begin. Ofwel: bonjour ! De afgelopen tijd was het stil hier, I know. Het was een blogpauze die niet helemaal bewust of gepland was maar het liep nu eenmaal zo. Tijd dus voor een persoonlijke update .. 

Natuurlijk was het zomervakantie en zeker als ik dan vrij ben, komt er van bloggen niet veel. Maar daarnaast speelde er het afgelopen jaar een hoop dans La Maison. Mijn blogposts ‘Als het even anders is’ hadden daar ook mee te maken.

Lang verhaal kort.. één bewoner verlaat binnenkort La Maison. De kogel is door de kerk, de echtscheiding is volop in gang. Naar verwachting liggen binnen enkele weken de stukken getekend en al bij de rechtbank voor de definitieve afhandeling.

Alle in’s & out’s zal ik hier niet gaan bespreken, ik kan alleen maar aangeven dat het een weloverwogen beslissing is na een jarenlang proces. Een proces waarin steeds meer duidelijk werd dat er ‘iets’ was, alleen dat ‘iets’ werd stelselmatig ontkent. Totdat ontkennen door een aantal gebeurtenissen niet meer kon en diagnose-trajecten werden opgestart. Het vermoeden werd bevestigd, de ‘iets’ bestond wel degelijk.

Maar .. labels zijn geen reden om een gezin op te breken. Een label verklaart hooguit één en ander, het is aan de persoon zelf te bepalen hoe er mee om te gaan. En dat is uiteindelijk de bottle-neck geweest. Ergens had ik nog een sprankje hoop dat de diagnoses en de therapie iets zouden triggeren op een positieve manier. Maar dat gebeurde niet. En ik besef heel goed dat het vanuit hem geen onwil maar onvermogen maar dat veranderd niets aan het feit dat het niet werkt als iemand zichzelf grotendeels buiten het gezin plaatst.

Mijn zomervakantie heb ik voornamelijk aan de scheiding besteed. Praten met de meiden en afspraken en regelingen uitwerken. Binnenkort woon ik hier alleen met de meiden en komt er een omgangsregeling met hun vader. Ze reageerden verdrietig maar gaven ieder apart ook aan dat ze niet zo erg verbaasd meer waren. Ik denk dat we als gezin het afgelopen jaar een proces zijn door gegaan. Een proces waarbij we alle 5 zijn gaan beseffen en accepteren dat de hectiek en drukte van een groot gezin met alles wat daarbij komt kijken voor hem teveel is. En dan moeten er andere keuzes worden gemaakt.

Het is jammer natuurlijk, en niet wat ik ooit voor ogen had. Maar ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken, wetend dat ik heel erg veel heb gedaan de afgelopen jaren in het belang van onze kinderen en ons gezin.

Vandaag is het 1 september. Alles is op de rails gezet, iedereen is geïnformeerd, de toekomst krijgt steeds meer vorm. Mijn energie komt terug, ik slaap beter dan in lange tijd. Ik kijk uit naar een nieuwe fase in mijn leven. Het is tijd voor een nieuw begin. Ook op dit blog met een nieuwe layout en een nieuwe domeinnaam: http://www.danslamaison.nl

10 thoughts on “Nieuw begin !

  1. Nancy schreef:

    Hé wat fijn dat je er weer bent! Heel erg verdrietig voor je dat het zo gelopen is, maar wel fijn dat je alles nu er aardig op de rit hebt een verder kunt. Ik kijk uit naar je berichten en hoop dat het voor jezelf ook een fijn gevoel geeft om weer te bloggen. Welkom terug! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een moedige stap zeg! Spannend en heftig tegelijk. Maar je gaat er zeker komen met de meiden! Heel tof dat je dit aanpakt als een nieuw begin en dit ook meteen op je blog is terug te zien. Mooie layout en leuk dat je een eigen domein hebt. Succes met alles!

    Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

