The Monthly Rewind 05-2016

Na een nog altijd rustig maandje bloggen, hier toch een terugblik op mijn maand Mei. Het gaat nog niet helemaal lekker met mij zoals ik hier schreef, maar Mei 2016 had genoeg leuke momenten. En spannende want Solène begon aan haar eindexamens. Nu dat voorbij is, is het aftellen naar half juni als de uitslag bekend wordt gemaakt. Maar goed, eerst Mei dus. Een maand van vallen en opstaan, ook met betrekking tot het weer want ohh boy wat gaat het tekeer op het moment dat ik dit schrijf, de laatste dag van Mei :-).

LIFE  / WEAR / EATS ..

Met Moederdag kreeg ik van de meiden een heel groot hart gevuld met chocolaatjes. Met zijn 3-en waren ze op de fiets naar de stad geweest #stoer en hadden dit gezamenlijk gekocht. Dat maakte het net even specialer :-). Op mijn werk genoot ik weer van een heerlijke Zoeterwoudse Poffer en later in de maand vierden we met een lekkere aardbeienvlaai de laatste examendag van Solène.

Eindelijk mooi weer ! De maand begon warm en eindigde warm. Heerlijk eindelijk de tuinset tevoorschijn halen, eten en luieren in de tuin en blote benen !

Even een paar dagen er tussenuit, relaxen en beetje klussen. Ook hier doet de face-swap-trend&co zijn intrede :-). En er stonden twee voetbaltoernooien op het programma waarvan Noëlla met haar team er één van won ! En het was de maand van de examens, niet alleen VMBO maar het verkeersexamen.

 


READ / WATCH / LISTEN ..

Deze maand volop Netflix-bingen ! Elementary S2 had ik vorige maand net afgekeken en voila Netflix gooide seizoen 3 online #yeahhh. Ik heb alle afleveringen zo ongeveer achter elkaar afgekeken, voor zover de overige verplichtingen dat toeliet :-). Het was weer een leuk seizoen en ik baal dat het weer over is.

Ook kwam 6 mei seizoen 3 van Orphan Black online. Elke vrijdag een nieuwe aflevering en dat duurt steeds lang !! Seizoen 3 vind ik een stuk beter dan seizoen 2 dat ik toch wel beetje hard en geweldadig vond. Nu zit er weer meer spannende en intrigerende verhaallijnen in vol verrassingen en zoals gezegd een stuk minder hard geweld.

En toen kwam ook Grace & Frankie seizoen 2 online. Het feest kon niet op. Even een heerlijk half uurtje ontspannen en lachen per aflevering. Wel een beetje amerikaans gemoriliseer in dit seizoen maar het blijft per saldo wel een leuke serie.

Crossing Lines is een serie waar ik vorige maand aan was begonnen. Deze maand heb ik seizoen 1 en 2 afgekeken en nu is het afwachten op seizoen 3. Een aantal rollen lijken aan het eind van S2 gesneuveld te zijn dus benieuwd hoe de cliffhanger afloopt en welke karakters aan het team worden toegevoegd.


RANDOM STUFF

Ik ben zo tevreden en blij met mijn Fitbit Alta ! Zie hier mijn uitgebreide review. En ook balen, het slot van mijn Samsonitekoffertje brak spontaan af. Ik heb hem denk ik al een jaar of 20 maar toch zonde, maar even uitzoeken of het nog vervangen kan worden tegen acceptabele kosten. Op de valreep van Mei kwam er een pakketje van JohnBeerens binnen en ik kan zo blij worden van een mooi ingepakte bestelling of zoals nu een persoonlijk geschreven kaartje erbij !


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren:

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be
  • De lekkere trek weerstaan, alleen met een feestje of avondje uit, de rest gewoon NIET 
  • Drie keer per week sporten + minimaal 1x per week lopen
  • Minimaal 7x boven de 10.000 stappen komen

Maar zoals gezegd, het loopt nog niet lekker bij me. Dus ik denk dat ik bovenstaande goede voornemens een beetje moet loslaten en minder streng zijn voor mezelf. Als het lukt, lukt het, zo niet dan niet.. Dus :

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be
  • Aandacht besteden aan sporten en wandelen want dat geeft ook mentale energie
  • Lief zijn voor mezelf
  • positive thinking

See you next month!

6 thoughts on “The Monthly Rewind 05-2016

  1. Spannend hoor, of je dochter geslaagd is of niet. En wat heb jij een mooie tatoeage op je been! Ik hoop voor je , nu het mooie weer eraan komt, dat je wat beter kunt ontspannen en je snel wat beter gaat voelen.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, ik ben erg blij met mijn twee tattoos. Het leuke is ook dat eigenlijk iedereen het niet verwacht bij mij en als ze ze dan zien is het van: woww maar deze zijn heel mooi ! hahaha.. ja natuurlijk ;-).

      Enne ik voel me elke dag sterker worden, gelukkig !

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

