The Monthly Rewind – 03/2016

Deze blogpost stond al een tijdje geschreven en al in gepland maar toen kwam het leven genadeloos er door heen fietsen. En ik kon het niet, niet bloggen, niet op social media zijn, en deze blogpost al helemaal niet plaatsen. Het zijn zulke moeilijke, tegenstrijdige dagen geweest. Het verdriet, de 11e verjaardag van de mini’s, de schoolexamens van oudste, de uitvaart. Er is zoveel gebeurd, maart lijkt al zover weg. Maar toch wil ik nu mijn maart 2016 alsnog met je delen…

De eerste warme dag hebben we achter de rug. Hopelijk volgen er nog meer in de deze maand maar eerst een terugblik op mijn maart 2016.

LIFE  / WEAR / EATS ..

Samen met Solène ging ik naar The Bodyguard. Het was een ontzettend gezellige dag en de musical was leuk ! Ook bijzonder: Solène had een belangrijke presentatie die mee telt voor het eindexamen en de ouders mochten daarbij zijn. Dus weer even terug in de schoolbanken :-). Ze deed het trouwens super en kreeg een mooie beoordeling ! En ik reed weer naar SalonB en na heel wat uurtjes zitten en relaxen was ik dan eindelijk asblond #blijmee.

Fijne uitjes deze maand ! Er was weer een Wine&Dine met A, lekker weer naar El Loco #sangriazonderijsblokjes. Ik bleef gezellig slapen bij mijn vader, A en Athos en hoewel op de foto heel braaf ligt te zijn, in werkelijkheid is het een boef :-). Maar wel een lieve boef ! En ik ging met een andere vriendin lunchen maar we hadden zoveel te kletsen dat het verder ging in borrelen en tot slot toch ook een lekker etentje. En compleet vergeten zijn om foto’s te maken :-).


READ / WATCH / LISTEN ..

Jammer, jammer Wie is de Mol is afgelopen. En ik had het weer fout .. mijn nr2 Mol (na Taeke) was Tim en die was het ook niet. Ik had verder geen fora bezocht en heb dan ook veel clues gemist maar heb zo wel een leuke serie gehad :-).

Op Netflix begon ik aan de serie Rectify. Over een man die na zo’n 20 jaar vrij komt uit de gevangenis waar hij sinds zijn 16e zat. In die tijd is de wereld maar ook zijn familie veranderd. Zijn vader overleden, zijn moeder hertrouwd waaruit ook een halfbroertje komt. Op zich wel een interessant concept maar na 3 afleveringen ben ik afgehaakt. Het was worstelen door de aflevering eigenlijk. Saai en traag , het kon mijn aandacht iig niet vast houden. Best jammer.

Toen schakelde ik over op Elementary een serie die in NY afspeelt. De Engelse Sherlock Holmes (yep really!) werkt als adviserend consultant/detective voor de NYPD. Hij is briljant in het deduceren: het analyseren wat je ziet en op basis daarvan gevolgtrekkingen maken. Sherlock komt net uit een afkickkliniek en krijgt een zgn buddy toegewezen, Joan Watson (yep really!). Joan wordt overigens gespeeld door Lucy Liu.

Joan is een voormalig chirurg die een carriere-switch heeft gemaakt naar het buddy-schap. Ze moet hem begeleiden in de overgang van kliniek naar de echte wereld en behoeden voor een terugslag qua drugsgebruik. Hierdoor is zij 24/7 in zijn directe omgeving. en wordt als vanzelf betrokken bij zijn werk. En dat werk spreekt haar bijzonder aan en ze blijkt feeling er voor te hebben. Uiteindelijk worden Sherlock & Watson een detective-team en lossen ze de meest bizarre zaken op. Sherlock wordt trouwens ook briljant gespeeld. Hij is eigenlijk de Engelse versie van Dokter Tinus.

Zeker een aanrader deze serie ! En pluspunten voor het feit dat er een ‘Fabiana’ langs komt :-). In seizoen 2, aflevering 11. Grappig want mijn naam komt zo weinig voor en ik had hem nog nooit gezien in een buitenlandse serie. Moet zeggen dat ‘Fabiana’ met een stevig Engels accent behoorlijk leuk klinkt :-).


RANDOM STUFF

Lekker smikkelen en smullen ! Ik maakte een aantal keer mijn eigen Granola en deelde het recept. Zo ontzettend lekker. En het was Pasen dus het nodige lekkers kwam langs.

Ik maakte oa gevulde broodjes: hol een afbakbroodje uit, besmeer de binnenkant met een beetje pesto, doe er wat hamreepjes en geraspte kaas in, breek een eitje boven het broodje en bestrooi met nog wat kaas. Afbakken in de oven zo’n 30 minuten, halverwege eventueel wat aluminiumfolie er bovenop leggen om het broodje te beschermen tegen verbranden.

Oja en de tompouces .. de glazuur bleef aan de deksel plakken, bijzondere gebakjes werden dat :).


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren:

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be -> met vallen & opstaan !
  • De lekkere trek weerstaan, alleen met een feestje of avondje uit, de rest gewoon NIET> dit ging goed ! 
  • Drie keer per week sporten + minimaal 1x per week lopen -> niet helemaal …
  • Minimaal 7x boven de 10.000 stappen komen –> Nope …

Ehmmm ik laat alles nog even een maandje staan :-).

See you next month!

4 thoughts on “The Monthly Rewind – 03/2016

  1. Leuk om te lezen! Ik wilde dus mijn haar ook wat lichter maar volgens mijn kapster ging dat niet en kon ik alleen maar wat lichtere plukjes doorheen doen. Ook goed. Sangria! Mmmm, dat is lang geleden. En ik zweer bij de Engelse Sherlock( Benedict Cumberbatch). Geweldig! En de Engelse variant van Dokter Tinus is Super leuk! Ik kijk zowieso meer BBC dan Nederlandse zenders. Ik heb dat ook zo vaak dat ik vergeet foto’s te maken! Fijne dag vandaag! Het ziet erna uit dat het een zonnige word!
    http://www.nancysfashionstyle.com

    Liked by 1 persoon

    • Dat heeft mijn kapster ook gedaan, maar dan heul veul lichte plukjes waardoor het lichter lijkt/is :-). Sangria ja heerlijk, krijg al weer dorst hahaha. Dank je wel voor het reageren 🙂

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

