Catrice Speedstar Waterproof

Iets wat ik eigenlijk altijd draag is mascara. Gewoon om mijn ogen wat sprekender te maken, samen met een oogpotloodje toch wel het minimale aan make-up voor mij. Ik draag ook lenzen en heb gevoelige ogen hetgeen betekent dat ik meestal tot de duurdere merken veroordeeld ben. Dior, Lancome en Chanel dat gaat wel goed maar zijn nu net niet de meest betaalbare merken. Ik zou graag eens een budget-mascara vinden die me EN geen jeukende ogen bezorgt EN mooie wimpers geeft zonder spinnenpoten-gedoe. Zou het bestaan ???  En dan ook nog een waterproofversie ???

Recent las ik wat enthousiaste reviews van een nieuwe mascara van Catrice, het budgetmerk dat je kunt vinden bij het Kruidvat. Gezien het prijsje van € 4,59 waagde ik de gok en zo kwam de Catrice Speedstar Ultra Volume Waterproof in huis.

De Speedstar komt in een wat kitscherige verpakking die echter wel stevig in de hand ligt en degelijk aan voelt. Het borsteltje is een echt ouderwets borsteltje en daar ben ik blij mee. Ik vind persoonlijk de siliconen-borsteltjes niet echt lekker werken met mijn wimpers. Er komt genoeg product af,  niet teveel maar ook niet te weinig en het is gelijkmatig verdeeld.

Je ziet hoe bijzonder het borsteltje gevormd is. Aan het begin heel dun en dan uitlopend naar ‘normale’ grootte. En in de praktijk werkt dat ontzettend fijn met mijn wimpers cq mijn ogen. Ik heb namelijk vrij korte wimpers, wel met een beetje krul maar niet heel lang dus. Daarnaast heb ik best diepliggende ogen. Om met een mascara-borsteltje dan echt overal te kunnen komen en echt te ‘kammen’ zoals ik zo vaak zie bij tutorials, dat is met bijna alle borsteltjes eigenlijk onmogelijk.

Maar door de vorm van dit borsteltje gaat mascara aanbrengen ontzettend makkelijk ! Door het smalle uiteinde kom ik heel goed bij de kleinste haartjes richting neus en kan ik alle haartjes van wortel tot puntje echt ‘door kammen’. Daarnaast geeft het borsteltje genoeg mascara af en separeert de wimpers heel mooi. Geen spinnenpootjes dus !

Qua volume kan ik er niet veel over zeggen. Ik heb niet de indruk dat mijn wimpers nu ineens mega-vol zijn maar dat heb ik eigenlijk bij geen enkele mascara. Wel krijg ik wat langere wimpers als ik hem combineer met de Dior Maximizer.

Deze versie is trouwens waterproof maar ik zag dat er ook een gewone versie van is, dus die wil ik ook nog even scoren. Maar de waterproof-versie voelt erg comfortabel, mijn wimpers voelen niet hard aan, het houdt behoorlijk goed terwijl het verwijderen ’s avonds toch ook wel redelijk eenvoudig gaat. Dus persoonlijk vind ik het waterproof-aspect ook erg prettig.

Ik ben fan van de Catrice Speedstar en ga zorgen voor een flinke lading als back-up voor de komende tijd ! Voor € 4,59 vind je hem bij het Kruidvat en online.

6 thoughts on “Catrice Speedstar Waterproof

  1. Heerlijk is dat hè, dat je dan ook gewoon eens een budget merk kan gebruiken. Toen ik mijn nagels nog niet met gellac lakte, gebruikte ik ook altijd Catrice nagellak. Makkelijk aan te brengen en heel veel keus aan kleur!

    Like

    • Ja die heb ik ook gehad maar het borsteltje was net ff te lastig voor mijn ogen. Met deze kom ik echt goed bij de kleinste haartjes richting ooghoek. De Lash Princess kan ik niet meer vinden bij de Kruidvat(ten) hier in de buurt trouwens.

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

