The Monthly Rewind 02-2016

Zo na een weekje voorjaarsvakantie weer door met bloggen. Niet dat ik vakantie had trouwens, integendeel de week was enorm gevuld met werk en afspraken en ook ’s avonds weinig tijd voor mezelf nu inmiddels alle meiden langer op blijven #kleinemeisjeswordengroot. Vandaag is de laatste dag van februari dus tijd voor een terugblik op afgelopen maand !

LIFE  / WEAR / EATS ..

Natuurlijk was het de maand van Sweet Sixteen ! Solène werd 16 ! Het ene weekend vierden we het met familie en het andere weekend was ze voor het eerst alleen gastvrouw op haar vriendinnenfeest. We maakten volop lekkere hapjes.

Ik werk tegenover de Heineken en in januari werd begonnen met de opbouw van 4 windmolens. Een klus waarop ik een mooi uitzicht heb vanaf mijn buro. Deze maand werd de eerste windmolen gecomplementeerd met zijn wieken. Een indrukwekkend gezicht toen dat in zijn geheel naar boven werd getakeld. En dat ging nog razendsnel ook, binnen een half uurtje zat hij er op/tegen.


READ / WATCH / LISTEN ..

Ook afgelopen maand weer regelmatig tv en Netflix gekeken ! Natuurlijk nog altijd trouw Wie is de Mol op zaterdagavond. Mijn mol Taeke is er inmiddels uit, ik denk nu het einde nadert dat Tim de Mol wel eens kunnen zijn.

Grace & Frankie heb ik deze maand ook afgekeken, in de vorige Monthly Rewind heb ik al uitgebreid geschreven over deze serie.  Ook heb ik Call The Midwife gekeken, een geweldig leuke BBC-serie die zich afspeelt in het Londen in de 2e helft van de jaren 50. De serie is gebaseerd op de memoires van Jennifer Worth-Lee over die als jonge vrouw als vroedvrouw aan de slag gaat in het Londense East End.

Ze trekt in in Nonnatus House wat gerund wordt door nonnen die samen met de ‘midwives’ de zorg van moeders en kinderen voor hun rekening nemen. Het is buiten de verhaallijn rondom Jenny ook interessant om een kijkje in het verleden te nemen. Engeland is herstellende van de tweede wereldoorlog, de gezondheidszorg rammelt nog aan alle kanten, East End is een volksbuurt. Bijzonder ook om te zien hoe men toen tegen bepaalde zaken aan keek.

Zo rookt iedereen, dus ook de zwangere moeders. Vaders mogen per definitie niet bij de bevalling zijn (al zie je de eerste verschuivingen in die mindset in de serie wel komen). Zwangerschapsgym wordt nog als iets geks beschouwd evenals een kraamkliniek en het gebruik van pijnbestrijding.

En wat te denken als het eerste röntgen-apparaat wordt aangeschaft in de strijd tegen TBC … iedereen gaat er door heen, OOK de kinderen en zwangere vrouwen. In onze tijd totaal ondenkbaar en het zet je aan het denken hoe we over 60 jaar weer denken over de gezondheidszorg.

En dan muziek, ik vind het nieuwe nummer van Anouk zo lekker ! Met name in deze versie met Jennie Lena


RANDOM STUFF

Het was ook rapporttijd inclusief ouderavondgesprek. De meiden hadden allebei een prachtig rapport en waren goed vooruit gegaan. Met name Noëlla heeft een enorme sprong gemaakt en heeft nu een voorlopig schooladvies gekregen waar wij ons ook helemaal in kunnen vinden. Yanique gaat gewoon lekker door wat haar schooladvies betreft en lijkt het hoogst te scoren van alledrie. Nu moet ze daar nog een beetje meer in gaan geloven ;-).

Solène heeft zich inmiddels ook aangemeld voor een vervolgopleiding. Als alles volgens plan loopt qua eind-examen (en daar gaan we wel van uit..) begint ze na de zomer aan de opleiding SPW. Binnenkort heeft ze nog een toelatingsgesprek en daarna is dat hopelijk definitief !


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren:

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be -> met vallen & opstaan !
  • De lekkere trek weerstaan, alleen met een feestje of avondje uit, de rest gewoon NIET> dit ging goed ! 
  • Drie keer per week sporten + minimaal 1x per week lopen -> niet helemaal …
  • Minimaal 7x boven de 10.000 stappen komen –> Nope …

Het 3x in de week sporten is niet altijd gelukt, de agenda liet het niet toe of ik had een te slechte dag. Het lopen is er ook bij ingeschoten doordat er of afspraken in het weekend stond of het bar slecht weer was op de dagen dat ik wel kon. Het afvallen lijkt weer structureel goed te gaan en dat is een tof gevoel. Ik heb het idee dat ik de oorzaak heb gevonden waardoor het zo moeizaam ging maar wil het nog even aankijken.

Dus voor komende maand zijn mijn doelen min of meer onveranderd:

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be
  • Eind maart weer 2-3 kilo er af
  • Drie keer per week sporten + minimaal 1x per week lopen
  • Minimaal 7x boven de 10.000 stappen komen

See you next month!

7 thoughts on “The Monthly Rewind 02-2016

  1. Leuke post weer! Ik kijk bijna alleen maar naar de BBC. Eastenders zowieso! Fijn dat het allemaal goed gaat met je dochters op school, is toch een zorg minder! En misschien dat als de dagen wat langer worden en de temperatuur wat hoger, dat het sporten wat makkelijker gaat. Fijne week😀

    Liked by 1 persoon

  2. Liek schreef:

    Gezellige post! Ik vind die Jennie Lena helemaal geen goede zangeres. Raar mens….haha. Ze schreeuwt alleen maar. Gelukkig hebben we zo allemaal onze eigen muziek voorkeur. Anouk heeft wel gave nummers.
    Super dat het goed gaat met de meiden. Jijzelf klinkt ook weer een heel stuk beter en vrolijker dan een paar maanden geleden. Ben ik blij om.
    Dikke knuff en keep in touch xx

    Liked by 1 persoon

    • Ik vind Jennie Lena verder ook niets hoor, elke week bij the Voice mocht ze er van mij wel uit :-). Alleen in dit nummer zo samen met Anouk vind ik ‘r goed.

      Ik krabbel steeds verder omhoog idd en dat is fijn :-). Dank je wel voor je lieve reactie !

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

