Stash opruimen met Ikea

Er was een tijd, niet eens zo heel lang geleden ;-), dat ik slechts een oogpotloodje, een mascara en een lipstick of 2 bezat. Daarna kwamen er wat dingetjes bij maar het paste nog in de spiegelkast boven de wastafel. Er kwamen nog meer dingetje bij dus verhuisde alles naar plank met bakjes in de badkamerkast. En tot slot was er zoveel bij dat ik alles overbracht naar de ruime lades in mijn slaapkamer. Vanaf dat moment heb ik met mezelf de afspraak dat alles in die lades moet blijven passen :-).

De afgelopen tijd was ik al kritisch door alles heen gegaan en heb ik veel weg gedaan wat over de datum was of ik uiteindelijk nooit gebruikte. Wat overbleef zijn producten die ik regelmatig en met veel liefde gebruik ! Maar ook dat kan uiteindelijk een zooitje worden en dus was het tijd om alles eens goed uit te zoeken en op te ruimen.

Dit is ‘before’. In de bovenste la het grootste deel van mijn make-up en mijn nagellak. Ik bewaarde de make-up in bakjes van Ikea (een jaar of 3 terug in het assortiment). De diverse bakjes lagen op elkaar wat uiteindelijk niet echt handig bleek te zijn en al snel rommelig oogde. In de onderste la bewaarde ik mijn dag/nachtverzorging en mijn dagelijkse make-up. Dat was ooit een klein mandje met essentials maar was inmiddels veranderd in een vergaarbak van jewelste. Verder lag hier lichaamsverzorging en allerlei rommeltjes en dingetjes die ‘ergens’ moesten worden bewaard.

En dit is er na. Ja nog steeds genoeg zooi ook al heb ik een vuilniszak vol weggegooid. Naar mijn idee is het nu wel georganiseerde zooi :-). In de bovenste la heb ik voornamelijk mijn verzorgingsproducten in twee verschillende mandjes en alle nagellak.

In de onderste la heb ik nu al mijn make-up liggen, inclusief een everyday-bakje. Ik koos hiervoor twee verschillende opbergsets uit de Godmorgon serie van IKEA.

(bron foto’s : IKEA)

De linkerset beschouw ik als mijn every-day-bakje. Hierin bewaar ik alles wat ik regelmatig tot dagelijks gebruik. Vooraan zit een mooi compartiment waar je foundations en primers kan bewaren maar ook eventueel kwasten, mascara’s of potloden. Het compartiment kan omhoog klappen en daaronder vind je een ruim vak voor bijvoorbeeld poeders, blush, bronzer etc. Er achter zitten twee compartimenten, de ene met ruimtes om bijvoorbeeld lipsticks of mascara’s rechtop te bewaren en de andere ruimte voor wat grote dingen zoals oogschaduwdoosjes of palettes.

De rechterset bestaat uit 5 dozen met deksel. Hiervan kon ik precies 2 sets kwijt in de la. Ik bewaar hier in dingen als wattenstaafjes, oogschaduwpalettes, blushes en bronzers die wat minder favoriet zijn, losse oogschaduws en diverse oogpotloden. Het zijn allemaal spullen die ik meer bij een speciale gelegenheid of in een ander seizoen pak dus dan is het wel prettig dat ik ze kan afsluiten met een deksel.

En oke, ik heb gesmokkeld ! De lipsticks en lipgloss liggen niet meer in de lade. Deze heb ik allemaal uitgezocht tot kleuren die me echt mooi staan en worden nu op mijn make-uptafel bewaard in een mooie doos van Jo Malone die ik heb bewaard uit London.

Ik ben er erg blij mee. Het is overzichtelijker en makkelijker te zien en ik verwacht dat ik zo vaker naar iets anders grijp in plaats van bij toeval ‘oja verrek dat heb ik ook nog’. De opbergsets van Ikea kosten e 14.95 en e 12.95 per stuk.

21 thoughts on “Stash opruimen met Ikea

    • Ja die ken ik die kast ! Is ook erg mooi ! Ik heb zelf een glazen tafel/burootje van Ikea als make-uptafel en deze la staat er praktisch naast. Ben lui en zit graag namelijk 😉

      Like

    • Ach ja, ik heb weer geen garage vol met motoren en aanverwante spullen hahaha.. waar jij kwijlt bij een strakke topkoffer, kwijl ik bij doosjes van Chanel bijvoorbeeld ;-). Heel verschillend en toch hetzelfde hahaha

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

