The Monthly Rewind 01-2016

Ook in 2016 wil ik doorgaan met de maandelijkse terugblik maar wel een beetje aangepast. Bepaalde onderdelen heb ik samen gevoegd omdat ik niet altijd over alles wat zinnigs te melden heb :-). De eerste maand van Januari begon pittig maar halverwege de maand kwam het goede en positieve gevoel weer terug.

LIFE  / WEAR / EATS ..

Het nieuwe jaar begon goed ! Voor mij met gelijk > 10.000 stappen en voor de meiden met een bezoekje aan de Mac Donalds samen met Oma Von en Opa Piet. Ook begon school en werk weer, het gewone dagelijkse leven dus en dat was voor de jongste dames dans La Maison best lastig opstarten :-).

Vlak bij mijn werk worden 4 grote windmolens gebouwd en vanaf mijn buro kan ik de voortgang prima volgen. Elke schijf wordt op de grond in elkaar gezet en vervolgens opgetakeld en daar ter plekke door mensen gemonteerd. De totale hoogte van de molens is 85 meter begreep ik.

Januari was enorm wisselend qua weer maar leverde ook prachtige luchten op. En de liefde voor Athos is niet minder geworden, elke foto wordt nog steeds met ‘ahhhh’ en ‘schattigggggg’ en ‘ohhhhhhhh kijk eens’ verwelkomt :-).

De maand eindigde met een fijn weekendje weg, genietend van goede, leuke, gezellige gesprekken bij de houtkachel (ik nam mijn eigen hout mee ;-p), een beetje klussen en vooral bijtanken. Niets hoeven, geen verantwoordelijkheden, de stilte en rust om het huis, ik heb als een blok geslapen. Ik had af en toe ook verplicht bank-verlof waarbij ik niets anders mocht dan een boekje lezen, ogen dicht doen of gewoon mijmerend in de vlammen staren. Heerlijk ontspannen en echt bijkomen, iets dat ik erg nodig had. De rest vermaakte zich prima in en rond La Maison, zo werd er toch nog geschaatst deze winter !


READ / WATCH / LISTEN ..

Gelijk op 2 januari begon Wie is de Mol weer en ook dans La Maison is de Mollenjacht actief geopend. Ik vind het wederom een geweldige serie met prachtige beelden en toffe opdrachten met echt enorm leuke mensen. Ik baalde enorm toen Ellie Lust er uit ging, niet omdat ik dacht dat ze de Mol was maar omdat ik zo heb gelachen om haar en het een tof wijf vind. Al zag ik af en toe ook wat overeenkomsten met ‘onze’ Anja hahaha, zal vast door de werkachtergrond komen *grinn*.  Vooralsnog is mijn mol Taeke en een goeie tweede is Tim. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg !

Op tv was ook de Engelse serie Prey te zien. Het gaat om een politieman in echtscheiding wiens (ex-)vrouw en zoontje worden vermoord. Omdat de scheiding niet helemaal soepeltjes verloopt, wordt hij verdacht van de moord, weet te ontsnappen en probeert zo te achterhalen wie verantwoordelijk is voor de dood van zijn vrouw en kind. Een serie van drie hele spannende delen !

Ook kwam Homeland seizoen 4 op Netflix en die heb ik in de eerste week (ik had toch nog vakantie en sliep slecht) achter elkaar afgekeken. Super spannend weer maar ook heftig de uiteindelijke ontknoping op de ambassade. Hopelijk volgt seizoen 5 nu ook snel op Netflix.

Fargo seizoen 1 heb ik ook nog gekeken. Ik heb het weliswaar uitgekeken omdat ik benieuwd was hoe het zou aflopen maar het is niet echt mijn serie. Erg hard en gewelddadig, ik kan best wat hebben maar keek hier regelmatig even weg of zette het geluid uit. Seizoen 2 ben ik dan ook afgehaakt halverwege de eerste aflevering.

Ik was dus toe aan iets nieuws en wat luchtigs en via via kwam de komedie Grace & Frankie in het vizier. En met veel plezier heb ik de serie uitgekeken ! De serie draait om twee vrouwen Grace en Frankie die elkaar al heel lang kennen, totaal verschillend zijn (Grace *Jane Fonda* is de keurige, gestylleerde rolmodel amerikaanse echtgenote en Frankie *Lily Tomlin* is een rasechte hippie) en elkaar eigenlijk niet echt moeten. Hun mannen runnen samen een advocatenkantoor en ze zijn allebei dan ook al 40 jaar getrouwd. Totdat hun mannen te kennen geven te willen scheiden van de dames, en niet alleen dat, ze willen met elkaar trouwen. Hun mannen hebben al 20 jaar een geheime relatie met elkaar.

Op dat gegeven borduurt de serie door. Met veel humor, kwinkslagen naar het echte leven van bijvoorbeeld Jane Fonda maar ook met een stukje realisme. Het verdriet bij alle vier over het einde van hun huwelijken. Het zoeken naar een nieuw leven alleen of juist met een nieuwe partner, het gemis van bepaalde gewoontes en eigenaardigheden van hun ex-en. Niet alleen voor Grace en Frankie is het moeilijk, ook voor de mannen ook al gaan ze nu samen verder. En dat maakt dat de serie niet plat en flauw is maar een mooie balans heeft. Een aanrader als je een half uurtje ontspanning zoekt.


RANDOM STUFF

Dit is een nieuw onderdeel en ik zal hier over van alles en nog wat schrijven. Simpelweg net wat er speelt of is gebeurd.  Iets dat ik tegen kwam deze maand, favorieten of juist totale tegenvallers, leuke koopjes, dat soort dingen.

Vijf producten die ik deze maand met veel plezier heb gebruikt ! De LA Girl Pro HD Concealer, Givenchy Dahlia Divin, Sisley Phyto Loos Powder, BECCA Backlight Primer en TIGI Afterparty. En op de valreep kocht S nog een nieuwe telefoon de Samsung Grand Prime (mede mogelijk gemaakt dankzij Media Markt 😉 ).


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be -> Work in progress maar het lukt steeds beter 🙂
  • Weer terug naar mijn eetplan met als doel afvallen -> ja redelijk gelukt, deze maand er toch met ups en downs bijna 3 kilo afgekregen!
  • Drie keer per week sporten + minimaal 1x per week lopen -> JA ! Heerlijk dat dat weer lukt, de training tijdens de kerstvakantie heeft dus wel het beoogde resultaat gehad
  • Minimaal 1x per week boven de 10.000 stappen uit komen –> Check ! Deze maand totaal 6x boven de 10.000 gekomen

En voor komende maand zijn mijn doelen :

  • Accept what is, let go of what was and have faith in what will be
  • De lekkere trek weerstaan, alleen met een feestje of avondje uit, de rest gewoon NIET
  • Drie keer per wee sporten + minimaal 1x per week lopen
  • Minimaal 7x boven de 10.000 stappen komen

See you next month!

8 thoughts on “The Monthly Rewind 01-2016

  1. Mooie doelen weer! Vooral die eerste is heel mooi natuurlijk! Leuk van al die series trouwens. Wij zijn gister begonnen met how i met your mother. Kende de hele serie niet maar de eerste aflevering was echt leuk!

    Liked by 1 persoon

    • Cecile misschien ook wel ja. Vind haar erg leuk ook ! Het zijn eigenlijk allemaal leuke personen dit seizoen. Vond ook zo jammer dat Remy al snel weg was, wilde best meer van hem zien.

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

