*Becca* Backlight Primer Filter

Vele buitenlandse beautybloggers schrijven volop over het merk Becca, met name over de geweldige highlighters. Die waren toch wel de hype van 2015.  Sinds een tijdje is Becca ook in Nederland verkrijgbaar via Babassu. Ik kocht daar (naast die beruchte highlighter) ook de Backlight Primer en vertel je er in deze blogpost meer over.

Persoonlijk kan ik niet meer zonder primer onder mijn make-up. Het zorgt voor een langere houdbaarheid van mijn foundation en het zorgt dat diezelfde foundation makkelijker, beter en gelijkmatiger is aan te brengen. Mijn favoriet tot nu toe is van Laura Mercier maar aangezien deze bijna op was en ik veel goeds had gelezen over de Becca Backlight Primer Filter besloot ik deze eens te proberen.

Becca geeft aan dat deze primer zowel met als zonder foundation gedragen kan worden. De primer zou imperfecties vervagen cq minder zichtbaar maken en de huid een mooie gezonde glow geven. Ik gebruik hem zelf voornamelijk als primer onder mijn foundation maar als ik het heb aangebracht na mijn dagverzorging zie ik wel het mooie glow-effect en is het zeker een mooie toevoeging op een ‘almost-no-make-up-day’. Beetje poeder, blush, oogpotlood en mascara en je bent ready-to-go !

Maar zoals gezegd, ik draag bijna altijd wel iets van foundation en heb de Backlight Primer dus vooral in die combinatie gebruikt. Het is een lichte creme die uit de verpakking komt, de pomp doseert prima met de juiste hoeveelheid. Ik verdeel het met mijn vingertoppen over mijn gezicht na de dagverzorging. Er zit een lichte geur aan die ik niet perse erg lekker vind maar die snel vervliegt. Maar ben je gevoelig voor parfum in producten dan raad ik je aan om het eerst even te testen. Na een minuutje of twee wachten is de primer ingetrokken en kan ik de foundation aanbrengen.

Ik heb verschillende foundations getest en allemaal doen ze het prima op deze primer. Soms heb je wel eens dat een primer en foundation niet goed samen gaan en de primer bijvoorbeeld gaat rullen maar dat heb ik hierbij niet gemerkt. Ik heb de primer getest met Nars Sheer Glow, Chanel Perfect Lumiére en L’oreal 24h Stay Matte.

De foundation brengt makkelijk en snel aan, je voelt echt dat de primer een gladde basis heeft gelegd. En na het aanbrengen zie ik een mooie glow over mijn gezicht.  Ik vind het lastig te omschrijven. Soms heb je na het aanbrengen van een foundation dat alles wat mat en vlak oogt en dat is bij deze primer niet het geval, je ziet echt een mooie glow en qua make-up is er verder nog maar weinig nodig ! En een glow is iets anders dan glim en glans !

Mijn huid is normaal tot gecombineerd maar neigt in de winter, zeker met koude periodes, naar een beetje droog. Deze primer heeft een klein beetje voedende bestanddelen die mijn huid net even wat extra geven op dit moment. Ik denk dat hij voor de wat vettere huid te veel is dus ik zal hem in de lente/zomer waarschijnlijk opzij zetten. Dan komt mijn Laura Mercier primer weer goed van pas die nu net te weinig extra’s toevoegt qua voeding.

Tot slot nog even de verpakking. Ik dacht zelf dat het flesje van glas was maar op internet lees ik overal over een kunststof flesje. Laten we het er op houden dat het flesje dusdanig geproduceerd is dat het aandoet als glas :-). Het heeft dan ook een luxe en stijlvolle uitstraling heeft.  Het flesje ligt lekker in de hand en het zwarte pompje  doet het prima. Het doseert niet te veel en niet te weinig.

Al met al ben ik erg te spreken over deze primer. Heb je een normale tot droge huid dan is het zeker een goede optie, is je huid wat sneller vet dan zou ik hem eerst even uit proberen of deze aan je voorbij laten gaan.

Becca Backlight Primer Filter kost e 35.00 en is in Nederland te koop via de webshop van Babassu maar ook via Sephora US en diverse engelse webshops kun je Becca vinden.
6 thoughts on “*Becca* Backlight Primer Filter

  1. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit foundation gebruik. Maar ik gebruik de laatste tijd wel een poeder en camouflagestick.groene, en dan ziet mijn huid er toch rustiger uit, dus ik denk dat ik toch maar eens een mooi merk moet gaan aanschaffen.

    Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

