Givenchy Dahlia Divin EdP #review

Mijn grootste en tevens minst goedkope liefde is toch wel parfum. Met een lichte voorkeur voor niche-parfums dat wel. Niche-parfums zijn wat sterker en aanweziger en mijn inziens daardoor niet altijd/allemaal geschikt voor kantoor. Op kantoordagen grijp ik dan ook vaak naar een parfum uit de gewone parfumerie, ook daar zijn ten slotte heerlijke fijne geuren te vinden. Nu is het zo dat ik meer dan genoeg parfums heb en ik gebruik ze allemaal regelmatig dus er is geen echte noodzaak om iets bij te kopen :-). Maar soms is er een verwenmomentje tegelijk met een stapel kadobonnen en / of een kortingsactie en dan ….

Op die manier belandde onlangs dan ook Givenchy Dahlia Divin dans La Maison. Het is mijn eerste Givenchy-geur en ik kende het merk natuurlijk wel maar de geuren die ik via proefjes her en der kreeg konden me nooit zo bekoren. Eigenlijk had ik het proefje van deze geur al bijna zonder meer weggegooid:  Givenchy en ik, dat werkt toch niet. Maar voordat ik het in de prullenbak mikte, besloot ik toch nog even te ruiken. En was ik om :-). Deze kwam met stip bovenaan mijn (zeer beperkte) parfum-wishlist te staan.

Als eerste de verpakking. Het flesje is eenvoudig uitgevoerd van stevig dik glas en een roomwitte dop die bijna even breed is als de flacon. De inhoud heeft een gouden zweem en het etiket is roomwit en strak vorm gegeven. Alles te samen vind ik het juist de eenvoud die het parfum een stijlvolle en elegante uitstraling geeft.

Ten tweede de geurnoten. Jasmijn is het eerste wat je ruikt, een best stevige maar ook zoete topnoot. Het houtachtige accent komt van de vetiver, sandelhout en patchouli. Maar zodra de zwaarste geurnoten zijn vervlogen ruik je een wat lichtere noot namelijk Mirabel. De geur blijft de hele dag (en avond) hangen.

Dahlia Divin is duidelijk geen frisse fruitige geur. Integendeel het is een behoorlijk zwoel parfum maar ook weer niet zo zwaar en aanwezig dat ik het uitsluitend als avondgeur zou willen bestempelen. Het is ook voor overdag een hele draagbare geur, dus ik draag hem zelf ook gewoon overdag. Ik vind het een heerlijke comfortabele, warme en sensuele geur voor de herfst/winter.

Dahlia Divine vind je bij de bekende parfumerieën met een prijs vanaf ongeveer € 60,00 voor 30 ml.

5 thoughts on “Givenchy Dahlia Divin EdP #review

  1. Heel mooi design inderdaad! Ik vind parfum kopen altijd een beetje eng, vooral dure parfum. Je weet immers maar nooit of de geur wel echt bij je past. Mijn vriend nam toen ooit Chanel voor me mee als cadeau en sindsdien ben ik verkocht 😉

    Liked by 1 persoon

    • Ohh maar parfum zou ik zelden zo op de gok online kopen. Ruiken in de winkel en nog liever uit proberen op je huid. Zeker bij niche-parfums is dat laatste een must, dan kan de geur heel slecht uitpakken op de huid. Chanel is wel heel erg lekker trouwens dus goede keus van je vriend 🙂

      Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

