LA Girl HD Pro Concealer

Concealer en ik zijn afgelopen jaar onafscheidelijk geworden. Ik heb geen hele dikke wallen maar de verkleuringen onder mijn ogen worden steeds duidelijker. Het zal vast de leeftijd zijn ;-). In mei kocht ik in London de Nars Radiant Creamy concealer waar ik echt helemaal weg van ben. De beste die er wat mij betreft is. Maar… ook niet de goedkoopste dus ik blijf ook zoeken naar een goedkoper alternatief. Toen ik een kerstkadootje zocht bij Boozyshop viel mijn oog op de LA Girl HD Pro Concealer en ik herinnerde me dat ik diverse lovende reviews had gelezen. Verslaat deze mijn geliefde Nars concealer ?

LA Girl is een amerikaans merk dat in Nederland alleen online wordt verkocht. Kleurkeuze moest ik dus online uitvogelen en dat viel niet mee. De range is enorm groot terwijl online en ook bij het merk zelf eigenlijk geen goede omschrijvingen en foto’s zijn. Het was dus een avondje reviews lezen en heel veel googlen om een keus op de gok te wagen. Gelukkig kosten ze maar e 4.99 dus een enorme buil kan ik er niet aan vallen…

Uiteindelijk besloot ik te gaan voor de kleuren Nude (bovenste), Medium Beige  (middelste) en Medium Bisque (onderste). Alle drie zouden een wat koelere, roze ondertoon hebben volgens een aantal reviews. In de tube lijken ze elkaar niet zoveel te ontlopen, op de swatches zie je toch een duidelijk verschil. Nude (rechts) heeft echt een roze ondertoon, Medium Beige (midden) is al wat geler en Medium Bisque (links) is behoorlijk donker al.

Uiteindelijk bleek Nude het dichtste bij mijn Nars concealer in de kleur Honey te liggen. Nude is net wat lichter en daarmee heel goed voor de winterperiode waarin ik toch wel behoorlijk bleek kan zijn. Medium Beige kan ik ook nog mee weg komen, waarschijnlijk beter straks in de zomer als ik net wat gekleurd ben. Medium Bisque is veel te donker voor mij maar goed die kan ik wel gebruiken als shape-kleur om eens te oefenen met hardcore shapen :-).

En dan in de praktijk ! Onder de dop vind je een klein kwastje, als je in de tube knijpt komt de concealer in het kwastje terecht en kun je het zo aanbrengen onder je oog en/of op andere plekjes. Vervolgens blend ik het uit, dat kan met de vingers maar ik vind een kwast prettiger. Ik gebruik hiervoor meestal de Real Techniques shaping brush.

De dekking is echt amazing. Hij camoufleert geweldig mooi onder mijn ogen, ik zie er frisser en wakkerder uit. Ook plekjes en vlekjes worden prima weggewerkt. En nog fijner: hij blijft goed zitten, de gehele dag. Zonder ophoping in de plooitjes, zonder droge cakey plekjes die verschijnen.

Dus ja, ik ben erg tevreden met mijn gok/aanschaf. Voor die prijs en dit resultaat blijft het zeker een blijvertje. De Nars concealer blijft uiteindelijk wel favoriet, die werkt nog net even wat fijner en zuiniger, maar heeft zoals gezegd de prijs wel tegen en is daarnaast ook alleen in het buitenland te verkrijgen.

Zoek je nog een betaalbare goede concealer verdiep je dan zeker eens verder in deze LA Girl HD Pro Concealer. Je vindt ze bij Boozyshop voor e 4,99 per tubetje.

7 thoughts on “LA Girl HD Pro Concealer

  1. Veel over die van Nars gehad, maar dat is zo moeilijk verkrijgbaar in Nederland en al helemaal in mijn kleur. Deze is dus ook heel goed! Voor zo’n prijsje is dat moeilijk om te laten liggen.

    Like

    • Ja ik hoop echt dat Nars eens naar Nederland komt. Gelukkig verstuurt Sephora.fr wel Nars naar ons land maar dat is dan wel een beetje op de gok qua kleur. Ik had de mazzel dat ik de juiste kleuren heb kunnen bepalen bij Selfridges toen ik in London was dus het is nu een kwestie van herbestellen.

      LA Girl is ook gokken maar voor zo’n prijsje is dat nog wel te doen 🙂

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

