Meeki Nagellak

Onlangs ontving ik via Buzzer een uitnodiging om mee te doen met een nieuwe campagne op het gebied van beauty. Het ging om nagellak van het merk Meeki Beautylab dat via een nieuw concept wordt aangeboden. Ik ontving een tijdje terug de Meeki Box met daarin twee nagellakjes en vertel je er in deze blogpost meer over.

Het concept van Meeki is een soort variant op de welbekende beautyboxen waar we 2 jaar geleden ineens en masse in mee gingen. Via Meeki ontvang je elke maand op basis van jouw gekozen stijlprofiel een setje van 2 nagellakjes. Zo verrast Meeki je dus elke maand met nieuwe kleuren en finishes. Makkelijk, persoonlijk , trendy en altijd verrassend aldus de website van Meeki.

Ik mocht dit concept dus uittesten via Buzzer. Op zich klinkt het best als een leuk concept en ik was dan ook benieuwd hoe het in de praktijk zou werken. Ik werd verzocht om een stijlprofiel te kiezen en daaruit kreeg ik later een set van 2 nagellakjes toegewezen. Helaas waren dat nou net kleuren die me niet zo aanspraken. Meeki geeft wel de mogelijkheid om te switchen naar één van de andere drie setjes maar dan moeten die wel voorradig zijn natuurlijk. Jammer genoeg was er weinig keuze, twee andere keuzes waren niet (meer) beschikbaar en de derde bestond uit een combi die me echt totaal niet aansprak. Een beetje teleurstellend dus.

En dat is denk ik ook gelijk het manco van dit concept. De keuze is te beperkt en mijn ervaring met samengestelde setjes is dat er bijna altijd één of meerdere kleuren bij zit(ten) die het net niet zijn of die je anders gewoon nooit zou kopen en uiteindelijk achter in de la belanden om nooit te worden gebruikt. En dat is wel zonde van je geld. Misschien is het concept leuk voor een beginnende nagellakker die nog alles wil ontdekken en uitproberen maar ik heb inmiddels al zoveel kleuren en voorkeuren dat ik behoorlijk selectief ben in mijn keuzes.

Het concept an sich is dus niet aan mij besteed maar ik heb uiteraard de nagellak ook uitgeprobeerd. Zou het kunnen tippen aan mijn favoriete merken zoals Essie en OPI ? Of sommige lakjes van Catrice en Essence of het wat minder bekende Barry M ?

De nagellakjes werden in een keurig en smaakvol doosje bezorgd, handig zo want het past dus door de brievenbus. In het doosje vind je een korte promo-verhaaltje over de beide kleuren en de nagellakjes zelf. Ik ontving een paarse lak met creme-finish en een gouden glitterlak. Best passend bij de feestelijke decembermaand dus maar nogmaals het is niet helemaal mijn smaak. De lakjes zitten in mooie slanke flesjes, makkelijk op te bergen in je la !

Zoals altijd bracht ik mijn Trind base-coat aan en begon daarna met de paarse lak. De kleur is geen knallend paars, er zit iets grijzigs in wat het wel een geschikte kleur maakt voor het najaar. Maar het is geen kleur waar ik nou enorm van onder de indruk ben. Het is een kleur die je best veel tegenkomt van budget tot high-end merk. En ik heb vergelijkbare kleuren in mijn la die net even een tikkeltje spannender en minder saai zijn. Maar wie weet, raak ik wel omver geblazen door de kwaliteit ?

Helaas niet. De nagellak dekt weliswaar in 2 laagjes en heeft een dik en afgerond kwastje maar dat is het ook wel qua pluspunten. Het kwastje is jammergenoeg niet gelijkmatig afgerond waardoor één kant niet goed en makkelijk langs de rand van je nagel glijdt. Dat is op te lossen door je kwastje telkens een half slag te draaien zodat de ‘goede’ kant langs je nagelrand glijdt maar het maakt het er niet prettiger op. Ook neemt het kwastje niet gelijkmatig de lak op, het is of te weinig of te veel. Kortom het werkt allerminst soepeltjes. En dat samen met de ietwat saaie kleur… dan denk ik, ik weet wel betere alternatieven als je persé zo’n kleur zoekt !

De andere kleur is een gouden glitterlak. Ik had gehoopt dat het een soort topcoat zou zijn zodat je subtiel wat gouden glitter over de paarse lak kan aanbrengen. Maar nee, het is echt een dekkende glitterlak. Ook hier het niet goed afgeronde kwastje en ook hier wordt de lak niet gelijkmatig opgenomen met het kwastje. En dan de kleur.. oke gouden glitter is niet iets voor elke dag en zal niet iedereen bekoren. Maar toch er zijn een paar hele mooie te vinden waarmee je wel een stijlvolle uitstraling krijgt. Persoonlijk vind ik dat van deze lak niet, hij is ontzettend geel en oogt eigenlijk erg cheap en een tikkeltje ordinair. Ik heb dan ook maar 1 nagel aan elke hand gelakt om hem verder te kunnen testen, zo gaf het nog een beetje speels effect.

Tot slot de houdbaarheid, ook belangrijk want je wilt wel langdurig van je werk genieten toch ? . Ik heb na elke kleur 2x te hebben opgebracht, een sneldrogende topcoat van ONM aangebracht, ook deze gebruik ik steenvast altijd. Dat ging goed ! Helaas is de houdbaarheid bedroevend, op bovenstaande foto nr 3 draag ik de nagellak nog geen 3 dagen en er zijn flinke stukken uit, bij diverse nagels. In deze dagen heb ik niet veel bijzonders gedaan (bijvoorbeeld zwaar grof werk of veel met water) , de slijtage kan daar dus niet aan liggen. Ter vergelijking: mijn nagels met Essie, OPI of Sally Hansen gelakt (en zelfde base en topcoat als hierboven) kan ik zeker ruim een week dragen voordat ik het er af haal. En dat doe ik dan omdat ik een ander kleurtje wil, niet omdat het nodig is omdat de lak versleten is.

Dus mijn conclusie: het concept klinkt leuk maar is in de praktijk iig voor mij niets. Voor een beginnende nagellakker kan het leuk zijn om zo te experimenteren en een stash te ontwikkelen. Ik vind de keuze te beperkt, de voorraad lijkt te beperkt, de kleurkeuze is niet echt verrassend en tot slot blijken de lakjes niet fijn en makkelijk aan te brengen en is de houdbaarheid niet echt geweldig.

Voor de € 15,00 die je maandelijkse voor de Meeki Box betaald vind ik persoonlijk dat je te weinig waar voor je geld krijgt. Ik zou dat geld liever besteden aan lakjes van bijvoorbeeld Essie dat kwalitatief zeer goed is, makkelijk aanbrengen en goede houdbaarheid hebben. Essie is tegenwoordig goed te verkrijgen en via de regelmatige 1+1 acties bij de drogist of Bol.com kun je zelf jouw combinatie qua kleur bepalen en ben je dan zelfs wat goedkoper uit dan € 15,00.

Meer over het Meeki en het concept kun je vinden op Meeki.Me en wil je ook meedoen met campagnes om nieuwe producten uit te proberen, neem dan eens een kijkje op Buzzer.

Lak jij regelmatig je nagels en zou jij interesse hebben in zo’n maandelijkse box ? Wat is jouw idee over dit concept ? 

 

8 thoughts on “Meeki Nagellak

  1. Wat verfrissend om eindelijk eens een post van iemand te lezen over een gekregen artikel die er niet zo enthousiast over is! Af en toe word je een beetje moe van sommige gesponserde artikelen die totaal niet bij de schrijfster passen en waar ze dan laaiend enthousiast over zijn. Dit siert je! Mooie nagels heb je trouwens.

    Liked by 2 people

    • Ohh maar zo werkt Buzzer hoor ! Ze willen je eerlijke mening horen, het liefst positief natuurlijk maar hoe dan ook eerlijk. Ik zit al vanaf het begin bij Buzzer en toen waren fabriekanten wel eens gepikeerd als een product niets was. Tegenwoordig snappen zij het concept van Buzzer gelukkig beter :-). En bedankt voor het complimentje over mijn nagels !

      Like

  2. Ik heb jarenlang mijn nagels laten doen in een professionele (top) salon. Eerst acrylnagels, omdat ik een vreselijke bijter was en er niets was om mee te werken. Later heb ik ik mijn nagels laten doen met gel lak. Heel duurzaam, prachtige kleuren, altijd verzorgde nagels. Afgelopen jaar ben ik vanwege kostenbesparing gestopt met het laten doen van mijn nagels en nu gebruik ik alleen een laagje verharder met glans. Saai, maar ik heb dus echt geen geduld om zelf te lakken en ik kan het ook niet netjes. Ik heb wel een verzameling kleurtjes van diverse merken omdat ik het soms toch leuk vind om een kleurtje te hebben. Ik zweer bij OPI (het merk van mijn salon) en Essie bevalt me ook prima. Dus als ik al eens lak (misschien straks, toch wel leuk voor de kerst) dan pak ik een van die twee merken. Het goede nieuws is wel dat ik inmiddels helemaal van het nagelbijten af ben 🙂 Bedankt voor je eerlijke review!

    Liked by 1 persoon

    • Wat goed dat je van het nagelbijten af bent ! Zo zonde als je dat doet. En een mooi transparant glansje staat ook mooi en verzorgd. Doe ik ook regelmatig als het van lakken even niet komt. Met veel oefenen kom je er vanzelf :-). Ik vind het zelf een vorm van ontspanning hahaha, als ik gestresst ben, werkt niets beter dan even lekker uitgebreid tutten met make up of nagellak. Meestal nagellak :-). Nailart is dan weer niks voor mij en ook hele gekke kleuren niet.

      Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Delphine! Ik had liever een positieve review geschreven idd. Wel jammer dat toch zoveel bloggers blijkbaar niet open durven te schrijven. Een fabrikant kan er toch zijn voordeel mee doen lijkt me.

      Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

