De December Tag

December is toch wel één van de leukste maanden van het jaar met alle feestdagen. Vooraf zag ik er een beetje tegen op maar ik merk de stijgende lijn uit mijn (bijna) burn-out en december is eigenlijk een leuke maand geweest tot nu toe. En ik heb echt zin in de laatste 2 weken van dit jaar #yeahh.  Op de blog van Bynonnes kwam ik pasgeleden de December Tag tegen, superleuk dus ik waag me er ook aan ! 

Wat vind je het leukste aan de maand december?
Toch wel de gezelligheid. Zowel thuis als buiten in de winkels en straten. Overal lichtjes en kaarsjes. Iedereen lijkt een stukje vrolijker, gezelliger en liever. En natuurlijk de feestdagen zelf, eerst Sinterklaas al groeien we daar langzaam uit inmiddels. Maar dan de kerstdagen en tot sluit oudjaarsdag waarop ik altijd zelf oliebollen bak.

Wat is jouw favoriete parfum om met de feestdagen te dragen?
Ik heb geen speciale kerstparfum ! Ik denk dat ik wel voor een wat zwaardere kies voor overdag gewoon omdat dat dan matcht met feestelijke kleding en make-up. Ik denk dat het Dahlia Divin EdP van Givenchy wordt.

Welke drie producten mogen niet ontbreken deze maand?
Dat ligt een beetje aan het weer :-). Meestal is het zo koud dat je gelijk denkt aan sjaals, handschoenen en een extra hydraterende creme. Maar aangezien het vandaag gewoon 13 graden was kies ik maar voor wat anders ! Kaarsen, banketstaaf en lekkere toetjes, it is.

Wat is je favoriete kerstdrankje?
Koffie met likeurtje. Of chocomelk met slagroom. Maar dat mag ook de rest van het jaar wel hoor !

Wat is je favoriete kerstfilm?
Santa Claus met Tim Allen. Ik heb niets met Harry Potter en nog minder met Home Alone, de films die iedereen schijnt te associëren met de kerstperiode. Ik vind Santa Claus gewoon een gezellige familiefilm met leuke humor en niet te veel nadenken.

Welk soort snoep eet jij het meest rond deze tijd?
Toch wel banketstaaf, zo slecht, zo lekker 🙂

Wat is je ultieme kerstlook?
Voor het familie-diner vind ik het wel leuk om me feestelijk aan te kleden met een mooi jurkje, hoge hakken en mijn haar en make-up feestelijk. Maar even relaxed gaan de hakken op gegeven moment uit hoor. Ik heb niet echt een speciale make-up look voor kerst maar er wordt wel veel meer tijd voor uitgetrokken en het mag allemaal wat zwaarder dan normaal.

Wat is jou favoriete kerstnummer?
Gewoon Sky-radio permanent aan dan komt alles wel voorbij 🙂

Wat zijn je goede voornemens voor 2016?
Ik denk dat ik die van 2015 gewoon voort ga zetten. Dus structureel bewegen en sporten, op mijn eten letten. En daarnaast beter voor mezelf zorgen, me omringen met positieve mensen en positieve energie. Mijn (bijna) burn-out achter me laten en er lering uit trekken. Eigenlijk gewoon er een heel fijn 2016 van maken samen met mijn geweldige meiden.

Bedankt Manon, voor de December Tag !

Neem hem gerust over en laat het weten, dat kom ik zeker even bij je kijken.

7 thoughts on “De December Tag

  1. Leuk om te lezen. Ik moet zeggen dat ik likeurtjes bij de koffie steeds lekkerder begin te vinden. Ik heb bij de slijterv een leuke box gekocht met cupjes likeur. Vier verschillende, dan kan iedereen zijn /haar smaak erbij pakken. Heel leuk! Mooie kerstboom heb je. Ik vind december nu , vanaf deze week , het leukst. Dan zijn alle plannen gemaakt, de boodschappen en kadootjes in huis en dan begint het verwennen voor mezelf. Vanmiddag naar de kapper, morgen mn nagels enz. Geniet van deze tijd!☺

    Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

