The Monthly Rewind 11-2015

December is gearriveerd en ondanks alles heb ik wel erg zin in komende maand. Er staan een paar leuke dingen op de planning, te beginnen met het Sinterklaasfeest. Maar eerst neem ik je nog even in vogelvlucht mee door November !

LIFE ..

Ik begon weer met wandelen, heerlijk in het herfstzonnetje. Het lukt me nog niet om structureel te sporten en te bewegen maar ben ook geen bankhangert meer :-). Het was ook de maand van de ongelukjes, eerst sneed ik bijna het topje van mijn vinger er af en aan het eind van de maand raakte ik de hete wokpan met een tweedegraadsverbranding tot gevolg.

Maar ook was ik blij met mijn nieuwe Essielakjes en is het genieten van mijn favoriete Yankee Candle voor de herfst/winter : Moroccan Argan Oil. November was ook de maand van de verschrikkelijke aanslagen in Parijs waar de hele wereld bij stil stond en medeleven betuigde.

Een fikse verkoudheid was wat minder :-(. Mijn auto kreeg weer winterbandjes en ik besloot toch maar mijn laptop te upgraden naar Windows 10. Gelukkig ging dat laatste zonder gedoe in één keer goed !


WEAR..

Op de valreep van de maand ging ik voor een makeover :-). Van donker naar licht(er) en van lang naar een stuk korter. Ik zat er 5u voor bij de kapper maar het was het helemaal waard, ben er zo blij mee. Ik ben nu al een stap richting mijn eigen haarkleur en de komende maanden zal het in etappes nog wat lichter worden. Met hopelijk als eindresultaat mijn eigen haarkleur maar dan mooier !


EAT..

Voorbereid op een stormloop met Sint Maarten maar helaas er kwam maar 1 groepje aan de deur dus we bleven met een flinke voorraad snoep zitten. Vonden de meiden heeeeel vervelend :-). We wonen net een beetje op de grens wat betreft Sint Maarten, het ene dorp/school doet er wel aan en het andere niet. In Wou-city doen de scholen er zelf niets aan maar worden er wel op eigen initiatief vriendenclubjes gevormd die (met een ouder) langs de deuren gaan. Het is dus altijd afwachten, soms komen er veel, soms niemand of zoals nu maar 1 groepje.

Lekker gemaakt door de reklame wilden de meiden graag eens Knorr Libanese Falafel maken. Dus togen we aan het werk op een zondagavond. Het was best lekker maar unaniem besloten we: eens maar nooit meer ! Niet om de smaak maar de hoeveelheid werk om dit voor 5/6 personen te maken. Met name de kikkererwten fijn maken en daar balletjes van maken was een crime.

Af en toe genoot ik van een likeurtje om het weekend in te luiden. De fles 43 raakte deze maand leeg helaas..


LISTEN..

Wat een heerlijk nummer weer van Coldplay ! Een grote favoriet deze maand dans la maison. Of dans la voiture :-).


WATCH..
Ook deze maand nog steeds Expeditie Robinson, Overspel en White Collar. ER nadert de ontknoping, ik ben benieuwd wie er uiteindelijk van afvallers-eiland er bij komt en hoe de finale gaat zijn.

Overspel seizoen 3 is nu afgelopen. Het was na de eerste afleveringen toch weer een goed seizoen waarin ik lang op het verkeerde been bleef. Pas op het laatst kreeg ik pas door dat Willem er in werd geluisd. Maar de verhaallijn is nu denk ik wel klaar.

Vorige maand schreef ik dat ik White Collar op Netflix bijna had afgekeken. Maar ik had niet opgelet, ik zat eind seizoen 3 en er bleken totaal 5 seizoenen te zijn. Seizoen 4 was weer een stuk beter dan seizoen 3. Ik ben nu in het laatste seizoen begonnen. En tussendoor is er natuurlijk Dokter Tinus en Bureau Raampoort hoewel deze laatste inmiddels ook afgelopen is helaas.


NEW IN..

Ik ben zo blij met mijn electrische deken ! Ik had het steeds zo koud in bed en sliep daardoor ook slecht in. Deze is ideaal, hij heeft 2 opwarmstanden, een sluimerstand voor de echte koude vorstnachten en een aparte voetenwarm. Niceeeeee !

En dan mijn laarzen: ik was al een tijdje op zoek naar vervanging van mijn zwarte laarzen die toch echt op waren inmiddels. Gelukkig is de keus wat ruimer nu ik zoveel ben afgevallen en zo slaagde ik voor een best redelijke prijs i.t.t. de vorige laarzen.

Tot slot kwam ik deze enkellaarsjes tegen, ik vind ze zo leuk met het kettingdetail op de achtergrond. Ze staan mooi onder een broek maar ook onder een rok of jurk. En ze lopen zo geweldig comfortabel ondanks de hakhoogte !


(NOT SO) FAV’S..

November was ook de maand van de activiteitentrackers en Coolblue werd een beetje gek van me ! Maar ze bleven geduldig, supervriendelijk en ruilden zonder morren telkens om ! Mijn UP2 die ik uiteindelijk onder garantie heb terug gezonden, werd na 2 weken bij de reparatie-service vervangen door een hele nieuwe UP2. Helaas bleek na 2 dagen al dat ook deze UP2 hetzelfde euvel had: teveel verbrandde calorieën berekenen. Dus ik toog naar de Coolblue winkel in Amsterdam en bracht hem terug.

Tegelijkertijd nam ik daat mee de net uitgebrachte Garmin Vivosmart HR, een tracker met hartslagmeter en display waarop je je activiteiten kon zien maar ook meldingen kon ontvangen. Hij is werkelijk prachtig om te zien maar helaas .. op een zondag die ik voornamelijk in bed/op bank heb doorgebracht zou ik volgens de tracker bijna 3000 calorieën hebben verbrand. Dus ook deze werd het niet. Een uitgebreide review komt volgende week op de blog trouwens.

Ik koos uiteindelijk voor de Fitbit Charge HR. Een tracker die al langer op de markt is, iets minder gelikt en geavanceerd als de Vivosmart of de UP2, maar wel met veel en vooral goede reviews. En ja dit is de Fav ! Deze blijft. En ook hiervan volgt binnenkort een review.


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren:

  1. Lief zijn voor mezelf !  -> gaat steeds beter 😉
  2. Goed blijven eten en bewegen -> op en neer maar per saldo gaat het wel goed 🙂
  3. Me omringen met positiviteit en energie-gevende omstandigheden -> check!
  4. Get those damn 10.000 stappen -> niet gelukt maar ik blijf positief !
  5. De #100happydays challenge afmaken : dag 62 tm 90 ! -> het valt niet altijd mee maar ik kan zeggen : check !

En voor komende maand zijn mijn doelen :

  1. Accept what is, let go of what was and have faith in what will be
  2. Op eten en bewegen blijven letten maar ook genieten van al het lekkers
  3. Get those damn 10.000 stappen
  4. De #100happydays challenge afmaken : de laatste 10 !

Tot zover mijn maand, see you next month!

7 thoughts on “The Monthly Rewind 11-2015

  1. Superleuk overzicht! Ook ik had wat ongelukjes in de keuken afgelopen maand Haha. Niet de eerste keer: ik heb wel vaker ongelukjes in de keuken. Koken is gewoon niet aan mij besteed :p
    Je ziet er mooi uit op de foto! Altijd leuk zo’n make over. Ik moet ook nodig naar de kapper…
    T
    Een heel fijne maand gewenst! X

    Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

