The Monthly Rewind – 10/2015

Als eerste: yep de layout is opgefrist ! Ik ben er erg tevreden over en hopelijk kan jij het als bezoeker ook waarderen ! Ten tweede, even #cliché: wat gaat het toch hard ! November is al weer begonnen, Sinterklaas komt over paar weken aan, en de eerste sfeerverlichting zie je verschijnen in de winkelcentra en grotere steden. Oktober was een pittig maandje maar ik heb ook veel foto’s gemaakt. Dit is oktober 2015 !

LIFE ..

Met de herfst op komst was het fijn dat de gangdeur weer op zijn plek kwam te hangen. Mijn vader kortte de onderkant professioneel in en toen was de woonkamer echt af ! Het huis veranderde langzaam in herfstsferen.

Noëlla en Yanique waren niet weg te slaan bij kleine Puck bij vrienden en baalden flink dat een hondje niet mogelijk is astma-technisch gezien. Op mijn werk hadden we scary creepy snoepjes en onderweg naar huis was er ineens veel politie in verband met een flinke aanrijding. Gelukkig was ik alleen een ramptoerist :-).

Ik kreeg van diverse kanten commentaar op mijn buitengewoon smerige auto dus ik heb hem maar weer een keertje verwend met een goede wasbeurt :-). Er kwam een nieuwe lading Nespresso, heerlijk ! Wij weten nooit de namen maar noemen de kleur die we willen drinken. Dat geeft soms wat problemen met een kleurenblinde in huis .. Dus de goudkleurige is geel geworden en de diepdonkerblauwe heet nu ‘dat vage kleurtje’. Oh well zolang iedereen maar weet wat er bedoeld wordt :-). En op donderdagmiddag keek ik wel heel erg uit naar het weekend !


WEAR..

Het was een rare maand qua weer. We begonnen met flinke kou en dikke winterjassen en gisteren en vandaag loop ik buiten rond met alleen een vest. Qua kleding heb ik eigenlijk geen foto’s maar ik genoot deze maand wel van het ‘dragen’ van fijne smeerseltjes van Rituals. De groene lijn is mijn favoriet maar de oranje lijn die ik won bij de Postcode Loterij is ook heel fijn.


EAT..

Mijn moeder bracht uit Portugal weer een fijne voorraad olijfolie mee. Gelukkig kwam het dit jaar heel over, fijn voor mij maar vooral fijn voor hen ! Want een doos met olijfolie laten vallen ain’t fun ! 🙂

Ik ging lunchen met een vriendin en we deelden als toetje dit heerlijke aarbeientaartje. Het was een fijn en bijzondere lunch, een keerpunt voor mij, een zetje in de goede richting. Positief, gesterkt! En op de valreep van de maand weer een fijne Wine & Dine. Met veel wijn, 43, lol en goede gesprekken. Heerlijk om wat positieve energie terug te krijgen !


LISTEN..

I’m in California dreaming about who we used to be. When we were younger and free. I’ve forgotten how it felt before the world fell at our feet. There’s such a difference between us. And a million miles. I must’ve called a thousand times. To tell you I’m sorry for everything that I’ve done. But when I call you never seem to be home.  At least I can say that I’ve tried. But it don’t matter, it clearly doesn’t tear you apart. 


WATCH..
Nog altijd Expeditie Robinson natuurlijk. Het is echt weer een leuke reeks geworden, ik heb gesmuld van de diverse complot-theorieën met back-fire of de briljante ingrepen van de regie om de deelnemers op een ander been te zetten. Ik ben blij dat Marian er uit is. Die viel me als persoonlijkheid zo ontzettend tegen. Door haar tv-rollen dacht ik dat het een ontzettend leuk mens was. Dat is ze misschien ook maar zo kwam ze iig niet over in ER. Wel als een ontzettend lui mens en een watje bovendien.

Overspel seizoen 3 volg ik ook nog steeds, leuke serie maar ik snap wel dat dit het laatste seizoen is, de rek is er wel aardig uit qua verhaal. Dokter Tinus is ook nog altijd standaard kost op maandagavond, en sinds deze maand aansluitend daarop Bureau Raampoort. Heerlijke serie en geweldige wisselwerking tussen Thomas Acda en Tim Haars.

White Collar op Netflix heb ik bijna af. Vermakelijk tussendoortje, de verhaallijn wordt wel een beetje ongeloofwaardig inmiddels. Geloof nooit dat de FBI zulke dunne lijntjes heeft tussen wat wel en niet kan. Maar goed, Neal Caffrey blijft lekker om naar te kijken.


NEW IN..

Ehmm eigenlijk niets nieuws gekocht. De meiden wel, we gingen in de herfstvakantie weer op onze halfjaarlijkse shoppingtrip bij de Primark #traditie :-).


(NOT SO) FAV’S..

Deze maand een Not So Fav. Ik ga mijn UP2 terugsturen naar de winkel. En daar baal ik toch wel flink van want ik vind de UP-app geweldig en was zo enthousiast over de UP24. De UP2 is de opvolger van de UP24 en qua gebruiksgemak en uiterlijk vind ik hem echt helemaal top. Alleen, het aantal verbrande calorieën op een dag klopt niet en daar ben ik al sinds juli met Jawbone mee bezig. Elke dag berekend UP2 zo 400 verbrande calorieën meer dan de UP24 deed. Nu vraag je je wellicht af, was de UP24 dan niet fout ? Nee want die klopte als een bus met wat MFP berekend als verbrande calorieën. En ook de Fitbit die ik eerder had, gaf een vergelijkbaar aantal als MFP en de UP24.

Aangezien ik de UP2 gebruik om af te vallen en dus mijn caloriën-inname en verbranding erg belangrijk zijn, heb je weinig aan iets dat minimaal 400 calorieën teveel aangeeft. Want als ik een flinke wandeling heb gemaakt wordt dat verschil nog groter. Jawbone zelf erkent dat het niet in mijn UP-armband zit maar in de app zelf die de informatie moet vertalen. Maar oplossen is lastig schijnbaar aangezien we nu bijna 4 maanden verder zijn.

Doodzonde want voor de rest vind ik het een van de mooiste trackers en is de app zelf qua layout en vormgeving de beste.


INTENTIONS
Mijn goede voornemens vorige maand waren:

  1. Blijven doorgaan met foto’s maken -> Check !
  2. Knop om qua eten en sporten/bewegen -> Check !
  3. Minstens een keer boven de 10.000 stappen zetten -> Niet gelukt helaas 
  4. De #100happydays challenge voortzetten : dag 30 tm 61 ! -> Check !

En voor komende maand zijn mijn doelen :

  1. Lief zijn voor mezelf !
  2. Goed blijven eten en bewegen
  3. Me omringen met positiviteit en energie-gevende omstandigheden
  4. Get those damn 10.000 stappen
  5. De #100happydays challenge afmaken : dag 62 tm 90 !

Tot zover mijn maand, see you next month!

4 thoughts on “The Monthly Rewind – 10/2015

Leuk als je een reactie achterlaat !

