Bioderma Gel Moussant #review

In een eerder artikel heb ik geschreven over mijn favoriete micellaire lotion: die van Bioderma. Toen ik recent in Frankrijk was, kon ik die opnieuw inslaan en nam ik ook de gezichtsreiniger mee. Ik was benieuwd of ik daar net zo enthousiast over zou zijn als over de micellaire lotion. 

Ik koos voor de Crealine DS+ Gel Moussant. Deze is voor de gevoelige huid, bevat geen zeep, geen parabenen en is hyperallergeen. Ik heb zelf een gecombineerde huid maar heb gemerkt dat ik qua gezichtsreiniger best heftig reageer en dus beter voor een milde reiniger kan kiezen.

Hier boven zie je de ingrediënten lijst. Ik ben zelf geen expert maar heb altijd begrepen dat sodium laureth sulfate nogal eens voor irritatie kan zorgen. Dat het hier als 2e ingrediënt in de lijst genoemd staat bevreemd me dan wel gezien de tekst op de verpakking “hyperallergeen”en “voor de gevoelige huid”.

De tube werkt met een klikdop, hetgeen ik persoonlijk altijd prettig vind.  De inhoud is inderdaad een gel en komt er dus heel gedoseerd uit. De gel is transparant en geurloos. Ik gebruik de gel over het algemeen in combinatie met mijn Clarisonic reinigingsborstel en dan is een flinke erwt voldoende. Het product schuimt niet als het in aanraking komt met water, wel reinigt het mijn gezicht bijzonder goed. Alle make-up gaat er snel en goed af, zeker in combi met de Clarisonic.

Toch ben ik niet helemaal enthousiast. Mijn huid is weliswaar schoon en gereinigd maar het voelt net té schoon, te strak en eigenlijk niet zo comfortabel. Ik heb enorm de behoefte om snel een sterk hydraterende creme aan te brengen.  Met een gewone nachtcreme heb ik het gevoel dat mijn huid te droog blijft, te weinig vocht krijgt. Nu kan het deels ook te maken hebben met het veranderde weer, het herfstweer maakt sowieso dat mijn huid een andere behoefte lijkt te krijgen. Maar toch heb ik dit niet met andere reinigers die ik nu ter afwisseling pak.

Conclusie: het is zeker een goede reiniger maar wellicht voor velen een beetje te goed. In de zomer is hij misschien prettiger dan in de herfst/wintermaanden als de huid wat droger is. Verdiep je zeker in de ingrediëntenlijst als je huid gevoelig is.

Ik kocht de Bioderma Gel Moussant voor e 9.95 bij een willekeurige pharmacie in Frankrijk.

Leuk als je een reactie achterlaat !

