100HappyDays Challenge

Je bent het misschien al eens tegen gekomen op social media : de 100 Happy Days Challenge. Sinds een tijdje doe ik ook mee en vandaag wil ik je over het hoe, waarom en wat vertellen. 

100 Happy Days Challenge: “Can you be 100 days happy in a row ?” Kortweg, wees je 100 dagen lang elke dag bewust van iets waar je blij van wordt, van geniet, wat je energie geeft. In alle hectiek van de dag even één momentje stil staan bij iets moois, fijns, iets waarvan je moest glimlachen, ontroert raakte of onwijs blij. Even in het moment.

Elke dag post je op (een) social media iets wat jou die dag blij heeft gemaakt. Een tweet, een foto, een artikel. Je voegt de hashtag #100happydays er aan toe en geeft aan welke dag het is. Op die manier vinden anderen die de challenge ook doen jouw foto’s, of je vind foto’s van anderen. Wie weet doe je daar weer inspiratie of energie van op :-).

Sinds 1 september doe ik mee, mijn eerste foto was van de tattoo die ik heb laten zetten en dat vond ik ook gelijk een mooi startpunt. Buiten het feit dat het gewoon grappig is om te doen en ook te zien wat anderen posten, merk ik bij mezelf dat het ook echt wel werkt. Ik zit in een lastige periode en merkte dat ik de neiging had om steeds negatiever en somberder te worden. Door dagelijks een foto te ‘moeten’ maken, merk ik dat ik bewuster ben van mijn dag en de leuke dingen die OOK gebeuren. Het geeft ook voldoening  om foto’s te maken, te blijven proberen tot er een foto is die naar mijn zin is. Ben ik zo een half uur verder en heb ik er enorm lol in.

Soms is de dag wat minder en is het al avond voordat ik constateer dat ik nog geen foto heb. Ja ja, ik heb ook een dagelijks terugkerende reminder in mijn agenda staan 🙂 . Dan ga ik toch op zoek naar iets waar ik blij van wordt, want ja ik wil de challenge ook afmaken. En zo sluit ik de dag dan toch weer met een positief gevoel af.

Ik kopieer op mijn mobiel ook alle foto’s van de challenge naar een apart mapje. Soms blader ik er doorheen en moet ik glimlachen bij de foto’s. Ook dat is weer een positieve oppepper dus !

Ik heb gekozen voor foto’s via Instagram. Elke dag post ik daar een foto. Ik ben inmiddels op dag 38 aangekomen, soms valt het echt niet mee om een foto te plaatsen maar tot nu toe is het uiteindelijk wel gelukt. Op naar de 100 ! Je kunt mijn 100happydays-foto’s ook terugvinden onder de hashtag #sny72 op Instagram.

Doe jij mee met de 100happydays challenge ? Ik ben benieuwd, laat het weten en ik volg je graag !

 

4 thoughts on “100HappyDays Challenge

  1. Leuke foto’s Faab, en leuk dat je meedoet. Je hebt weer een hele andere stijl van fotograferen dan ik. Mooie kleuren kies je!

    Ik vind het zo leuk, die #100happydays ! Annika heeft mij aangestoken… Gisteren heb ik dag 74 gepost, een foto van de xylofoon die Leander mee naar huis bracht van school. Een muzikant in huis 🙂 Mijn foto’s staan op Instagram en ik post alles van Insta met een IFTTT recept door naar Facebook en Twitter. Met IFTTT komen de foto’s ook echt op de andere social media terecht, niet alleen een tekstlink.

    Het is goed om elke dag even stil te staan bij de goede dingen van het leven – goed bezig Fabi! Ik blijf je volgen 🙂

    https://instagram.com/annemariedbr/

    Liked by 1 persoon

    • Ha mijn foto’s zijn niet te vergelijken met die van jou of Annika ! Maar ik heb er wel lol in dat is waar :-). Het helpt me momenteel echt wel om elke dag met een positief gevoel af te sluiten.

      Enne je moet maar eens een blogpost maken over IFTTT ! Ik heb wel eens een poging gewaagd met de app maar kwam er niet uit.

      Liked by 1 persoon

Leuk als je een reactie achterlaat !

