Longchamp

Over de tassen van het beroemde merk Longchamp had ik al veel gelezen. Het leken me fijne tassen. Ruim, kwalitatief goed en in talloze kleuren en combinaties. Alleen de prijs hield me tegen. Totdat ik ontdekte dat Longchamp te verkrijgen was in de taxfree-zone op Schiphol :-).

Ik koos voor de ‘Le Pliage’ in de nylon uitvoering met de lange hengels. Ik vind het namelijk fijn om mijn tas aan mijn schouder te kunnen hangen. Deze tas komt in verschillende kleuren waaronder rustige kleuren zoals taupe, grijs en marine maar ook felle kleuren als paars en fuchsia. De accenten komen ook in verschillende kleuren en je kunt (iig) via de website van Longchamp ook je eigen combinatie ontwerpen. Daarnaast is er nog de Neo uitvoering waarin meer keuze is in motiefjes.

Ik heb de grootste uitvoering genomen, de L , deze meet 31x30x19cm. Maarre… opgevouwen neemt hij een stuk minder ruimte in beslag:

Grappig vind ik dat er ook aan kleine details zijn gedacht. Als je de tas aan je schouder draagt met de zipper van de rits aan de voorkant, zoals je meestal doet om te voorkomen dat je tas ongemerkt geopend wordt.. zit de leren sluiting over de rits gewoon netjes aan de buitenkant. Je tas draag je dus op het oog zoals ie hoort terwijl bij veel tassen je tas ‘achterstevoren’ zit als je de ritssluiting aan de voorkant draagt.

Ik heb er geen moment spijt van gehad. De tas is echt enorm goed wat betreft kwaliteit, comfort en praktisch gebruik. Ondanks het nylon zie ik na maanden dagelijks gebruik geen slijtage plekken op de onderkant. Er kan heul veul in, oa met gemak een 15inch laptop. Voor de winter zou ik graag nog de donkergrijze willen of de zwarte met zwart leren accenten.

En als ik nou ooit de hoofdprijs in de loterij win dan zou ik dolgraag een Longchamp Pliage in een customized leren uitvoering willen. Ach ja #dromenmag :-).

De grote Pliage kost in de winkel zo rond de € 120, dus taxfree kopen scheelt dan echt wel.

3 thoughts on “Longchamp

  1. Leuke blog! Tassen. Tassen en ik. Het lukt me maar niet om De Tas te vinden. Mijn mannen doen nog wel eens een poging om me te behoeden voor (weer) een miskoop. Ik heb er nu twee van Liora van de zegeltjes actie van de supermarkt hier in de buurt, die redelijk bevallen. Een lichtbruine voor voorjaar/zomer en een zwarte voor eh bijna altijd 🙂 Die 15 inch laptop past er dan weer net niet helemaal in, dus ideaal zijn ze niet. Maar wel mooi om te zien en ze blijven er netjes uitzien. En ze passen in mijn fietstas 🙂

    Like

Leuk als je een reactie achterlaat !

