L´Occitane #review

Het merk L´Occitane had ik regelmatig langs zien komen op beautyblogs en het leek me een heerlijk merk om eens uit te proberen. Zalige creme´s en badproducten hmmm. Maar ook niet overal even makkelijk verkrijgbaar en evenmin goedkoop. Dus toen ik op Schiphol voor een klein prijsje deze 3 mini-tubetjes zag liggen, verdwenen ze direct in mijn mandje :-). 

De twee links zijn beide een handcreme, de rechtse is een voetencreme. Elke tube bevat 30 ml.

De eerste tube bevat shea butter en ruikt daardoor heerlijk. Er zit 20% shea butter in dus het is een behoorlijk voedende creme die even tijd nodig heeft om in te trekken. Ik heb deze dus op mijn nachtkastje liggen om zo mijn handen in te smeren voor het slapen gaan. Het duurt dus even voor hij volledig is ingetrokken maar het voelt zeker niet ontzettend vet en glibberig aan.

De tweede tube is in de geur Neroli en Orchidee. Deze handcreme is een stuk lichter en daardoor ideaal voor overdag tussendoor. De creme wordt snel opgenomen, geeft directe zachte en verzorgde handen en de geur is werkelijk waar verrukkelijk. Deze tube zit standaard in mijn tas.

Tube drie is de voetencreme. Deze creme ruikt duidelijk kruidiger, een beetje medicinaal zoals veel voetencreme’s. De creme is ook een stuk dikker van consistentie als de handcremes. De voetencreme bevat 15% shea butter en is dus ook weer zeer voedend. Ik gebruik hem niet dagelijks maar wel een paar keer per week als mijn voeten wat droog of ruw aanvoelen. Lekker insmeren na het douchen en voor het slapen gaan en de volgende ochtend word je wakker met zachte en verzorgde voetjes !

Ik ben erg enthousiast geworden van mijn eerste kennismaking met L’Occitane en zal zeker meer producten gaan uitproberen. Bovenstaande tubes worden sowieso opnieuw aangeschaft !

Leuk als je een reactie achterlaat !

