Paula’s Choice Shine Stopper #review

Al zo lang gebruik ik dit product en behoort het tot mijn dagelijkse routine. Met recht eentje uit de categorie ‘Holy Grail’ ! Toen ik onlangs de derde tube pakte, besefte ik me dat ik er alleen nog nooit over had geschreven of verteld. Dus hierbij : my little secret: Paula’s Choice Shine Stopper

De Shine Stopper is een geweldig product voor degenen die ondanks een goede basisverzorging en afpoederen toch wat snel gaan glimmen op de beruchte T-zone, dus voorhoofd, neus en eventueel kin.

Dit zegt Paula Begoun er zelf over:

Door de talgabsorberende MICROSPONGE® technologie geeft het je huid direct een mooie matte teint. Dit product is ideaal voor de vettere huid en is een uitstekende finish voor over je foundation. Bij regelmatig gebruik verfijnt de Shine Stopper grove poriën en vermindert het tevens onzuiverheden.

Of het product nu zoveel bijdraagt wat betreft grove porieën en onzuiverheden, daar heb ik geen mening over. Maar het matteert echt geweldig. Ik breng een hoeveelheid ter grote van een flinke speldenknop aan op vingertoppen en dep het vervolgens op mijn neus en voorhoofd. Deppen dus, niet wrijven want dan ruïneer je je net aangebrachte make-up. De creme voelt niet plakkerig aan, ruikt neutraal en geeft een mooie matte teint zonder alle glans in je gezicht dood te slaan of het effect van je foundation te niet te doen.

Voor mij is het de finishing touch van mijn dagelijkse make-up routine.  Het houdt mijn t-zone urenlang mat en fris. Na de middagpauze breng ik nogmaals een beetje aan en zo kom ik ook de 2e helft van de middag glimvrij door. Het is geen wondermiddel maar ik denk wel dat het een mooi complementerend product is bij een juiste dagverzorging en foundation. Die drie dingen samen zorgen ervoor dat je make-up de hele dag blijft zitten.

Je kunt het product ook gelijk over je dagcreme aanbrengen trouwens, mocht je geen of weinig make-up dragen. Ook zo kun je je t-zone dan prima matteren. Ik gebruik de Shine Stopper het hele jaar door maar zeker in de zomer op hete dagen is hij onmisbaar wat mij betreft.

Een tube bevat 30ml, de verpakking is zacht dus je kunt het product er makkelijk en tot het laatste beetje er uit krijgen. Het smalle tutje geeft precies de juiste hoeveelheid. De creme is wit van kleur, vrij dik en makkelijk te verwerken.  De prijs is met € 27,90 aan de stevige kant maar daarentegen is het ook erg zuinig in gebruik. Met een tube doe ik met gemak een jaar en dan gebruik ik het echt dagelijks.

Het nadeel is dat Paula’s Choice niet in de winkel te koop is. Je kunt het product oa vinden op hun eigen webwinkel, die overigens wel helemaal top is ! Snelle levering, correcte afhandeling en mocht een product niet goed werken of tegen vallen dan schijnt de klantenservice erg coulant te zijn.

Leuk als je een reactie achterlaat !

