Laura Mercier Foundation Primer #review

Het merk Laura Mercier had ik in een ver verleden wel eens gespot bij Skins Cosmetics in Amsterdam maar eigenlijk was het merk uit mijn blikveld verdwenen. Totdat ik hele goede reviews tegen kwam over oa de primers. Ik vertel je er graag meer over !

Een primer breng je aan na je dagverzorging en voor je foundation en/of concealer.  Zeker een wat oudere huid heeft hier baat bij.  De meeste primers egaliseren  de huid enigszins . Sommige primers geven ook wat hydratatie, spf bescherming of neutraliseren de tint enigszins. Kortom een primer zorgt over het algemeen voor een goede basis zodat foundation en concealer makkelijker en mooier kan worden aangebracht en ook langdurig blijft zitten.

Toen een aantal maanden geleden de mijne op was, besloot ik , nieuwsgierig geworden door de vele positieve geluiden, een van de primers van Laura Mercier uit te proberen.

Laura Mercier heeft verschillende soorten primers en ik koos uiteindelijk voor de minerale versie, vooral omdat deze volgens de reviews heel goed werkte bij een wat vettere t-zone.

De primer komt in een slanke, platte zilvergrijze tube die je goed kunt indrukken. Je kunt hem tot het allerlaatste beetje uitknijpen, value to the last drop dus :-). De creme is wit en neutraal van geur. Een hoeveelheid van een erwt is genoeg voor het hele gezicht. Het is wel snel werken want de creme veranderd van een vloeibare texture naar een soort poeder-achtige formule. Ik verdeel daarom de primer over de vingertoppen van beide handen en werk vanaf het midden van mijn gezicht gelijktijdig naar de zijkanten. Het resultaat is een prachtige licht gematteerde subtiele egale teint.

De foundation vervolgens aanbrengen gaat zo makkelijk en het eindresultaat is prachtig mooi. Met deze primer blijft mijn foundation tot in de avond zitten waar ie moet zitten, ongeacht welke foundation ik gebruik. Een groot pluspunt vind ik daarnaast dat deze primer niet eng glad silicone-achtig aan voelt zoals veel primers, daar hou ik persoonlijk niet van.  Ook op low-make-up-days is deze primer fijn: een klein laagje aanbrengen geeft al een mooie egale huid dus met eventueel een paar stipjes concealer her en der en je bent eigenlijk good to go.

De prijs is stevig met e 38 voor een tube van 50 ml, aan de andere kant is hij enorm zuinig in gebruik. Ik heb hem in mei gekocht, sindsdien dagelijks gebruikt en de tube zit nog voor 2/3 vol.

Dus ja, ik ben echt fan van deze primer en heb hem eigenlijk wel toegevoegd aan mijn holy grail. Dit is een blijvertje ! Je vind Laura Mercier bij Skins Cosmetics en bij de eigen counter in diverse Bijenkorf-filialen.

Wat is jouw favoriete primer ? 

Leuk als je een reactie achterlaat !

