25 foodvragen #tag

Van de week kreeg ik de vraag waarom ik regelmatig foto’s maak met wat ik eet en drink. Nou simpel: ik hou van (lekker) eten en drinken ! Dus vandaag dan ook de 25Foodvragen- tag, bedacht door Pauline van het blog “Uit Pauline’s Keuken

Wat is je favoriete ontbijt?
Een goed ontbijt is een goed begin van de dag. Het is niet mijn dagelijkse ontbijt, maar mijn favo-ontbijt is toch wel verse croissantjes en stokbrood van de Franse boulangerie, vers fruit, gekookt eitje, glaasje sap en een kop goede koffie. Ohh en licht gezouten roomboter voor op het knapperige stokbrood !

Hoe drink je je koffie?
Met een beetje koffiemelk en een zoetje. En op verwenmomenten drink ik graag een cappuccino.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Filet Americain of warme brie/geitenkaas met honing.

Soep of salade?
Hmmm zomers salade, in de winter liever soep.

Wat is je favoriete kookboek?
De boeken van Nigella Lawson en Jamie Oliver.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Ohhh gemene vraag.. ik ben dol op beide. Maar als ik moet kiezen, dan maar nooit meer zoet. Denk dat mijn cravings voor zout en hartig per saldo groter zijn :-).

Welke keuken (land) is je favoriet?
Italiaans

Wat is je favo foodfilm?
ehmmm … no idea ! Maar een favo food-youtube kanaal heb ik wel: Laura Vitale en Ohmyfoodness.

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Ben & Jerry’s ijs en dan iets met chocola, caramel en noten. Alhoewel, een magnum espresso black is ook een bijzonder fijn pleasure. Keuzes, keuzes ….

Wie is je grootste inspiratiebron?
Toch wel de engelse kookprogramma’s op de BBC een jaar of 10 geleden met Nigella, Jamie en Anthony. Zij inspireerden met hun snelle, vrij makkelijke en vooral heerlijke recepten.

Thuis koken of uit eten gaan?
Omdat ik het niet zo vaak doe … uit eten gaan !

High end of Low profile?
Een mooie combinatie van beiden. Ik heb dure apparatuur en goedkope apparatuur, ik heb A-merken en huismerken in de kastjes staan. Het gaat er om of iets goed is en dat kan dus evengoed een huismerk of een apparaat van de Action zijn. En qua recepten hetzelfde, ik vind het leuk om iets ingewikkelds te maken maar ook iets heel eenvoudigs.

Wat is je lievelings restaurant?
Op dit moment toch wel El Loco Babe in Vlaardingen, met als goede tweede Grandcafe de Parel in Leimuiderbrug.

Boodschappen doe ik bij…
de Hoogvliet en soms de Jumbo of Digros.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
De toetjes van de Parel. In de zomer verse aardbeien met dikke romige slagroom, in de winter wentelteefjes met kaneelijs, of een warme brownie met ijs.

Wat is je favo cocktail?
Scroppino, afgelopen zomer voor het eerst geproefd.. zo lekker ! Het is een mix van Vodka, Limoncello en sorbetijs.

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Doet u George dan maar !

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Ehmmm alles wat er nu in staat ? Zowel qua apparaten als producten als servies en bestek :-). Als ik moet kiezen,, dan zou ik het wel heel moeilijk hebben zonder Nespresso-apparaat. Of mijn KitchenAid. Of mijn Kenwood. Of mijn heerlijke kruiden en olie. Of…. enfin: alles dus 🙂

Mijn favo snack is…
Ribbelchips naturel of m&m’s pinda.

Wat zit er op jouw pizza?
Tomaat, kaas, extra kaas, kruiden, champignons, ui, ham, geitenkaas. En nog meer kaas.
Had ik al gezegd kaas ?

Wat lust je echt niet?
Zuurkool ! Brrrr….

Mijn favoriete foodblog is…
Lekker & Simpel (maar er zijn er zoveel meer die ook leuk en geweldig zijn !).

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Krokodil en dat was nog lekker ook. Smaakt een beetje naar kip. En ik wist pas achteraf dat het krokodil is, dat scheelt !

Wat staat er op je food bucket list?
Ik zou toch ooit eens de perfecte, ultieme appeltaart willen kunnen bakken. Of wentelteefjes zonder dat ze verbranden.

Ik kan niet leven zonder…
Food !

Tot zover de 25foodvragen-tag ! Voel je vrij om de tag over te nemen op je eigen blog , geef dan wel even de credits aan de bedenker er van, Pauline !

Leuk als je een reactie achterlaat !

