Roses de Chloé #review

Zoals je wellicht weet ben ik dol op parfums. Bij voorkeur niche-parfums maar dat betekent niet dat er geen fijne parfums bij de grotere gangbare merken te vinden zijn. Zo kocht ik tijdens mijn London-trip afgelopen mei Roses de Chloé en daar heb ik geen spijt van gehad !

Chloé is niet mijn favoriete mainstream-merk en eigenlijk was ik er altijd voorbij gelopen totdat ik Cynthia van MissLipgloss regelmatig lyrisch zag zijn over dit merk.

Op Schiphol besloot ik het merk eens nader te bekijken en heb ik alle beschikbare geuren besnuffeld. Om heel eerlijk te zijn: Chloé is duidelijk niet mijn merk. De o zo geroemde Love Story vond ik mwoahhh en de overige geuren gingen van ‘nou nee’ tot ‘ieuwwww wc lucht’. Tot dat ik als allerlaatste Roses de Chloe op een testkaartje sprayde: WOWW !

Maar then again: rozen ! En dat is toch wel één van mijn favorieten componenten in een parfum, dus ja echt heel verrassend is het niet dat ik blij werd. De roos ruik je meer dan goed in deze parfum, het is alsof je in een rozentuin wandelt maar zonder dat het zwaar of overheersend is.  De geurnoten zijn dan ook bergamot, damast roos, magnolia, witte muskus en amber.

Het is dus ondanks de rozen een hele subtiele geur, echt goed geschikt voor overdag, Tegen de avond is de geur wel weg maar dat vind ik soms wel een voordeel, dan kan ik een typische avondgeur pakken als ik uit ga.

Chloe de Roses is mijn inziens een prettige, subtiele en draagbare geur die je grotendeels het hele jaar kunt dragen, dus niet specifiek gericht op één seizoen. De verpakking is strak en stijlvol en de flacon simpel en elegant.

Een aanrader dus ! De prijs ligt over het algemeen zo rond de E 50,00 voor 30 ml en rond de E 65,00 voor 50 ml.  Enne, momenteel bij de ICI Paris XL de 2e geur met 40% korting, dus mocht je nog iets zoeken, ga dan zeker even ruiken.

 

 

2 thoughts on “Roses de Chloé #review

Leuk als je een reactie achterlaat !

