The Monthly Rewind – 08/2015

lundiVandaag is de laatste dag van augustus, dus tijd voor The Monthly Rewind ! Het was een chaotische en hectische maand met de nodige ups and downs. Nu alles back to normal is, hoop ik op een rustigere periode :-).

LIFE ..

De maand begon met de laatste fase van de woonkamer: de vloer werd na wat vertraging gelegd en we konden alles weer terug zetten en uitpakken. Klussen levert ook her en der wat schade op, gelukkig waren er nog prinsessenpleisters in huis :-).

Al meubels zijn perfect droog gebleven in het plastic en onder het waterdichte dekzeil. Wel stond er enorm veel water in het zeil en kwam deze slak er achter dat zwemmen niet zo goed idee was..

De eerste helft van de maand had ik nog vakantie en kon ik nog even bijkomen van alles en vooral genieten van het resultaat. Meer foto’s vind je in blog 01, 02, 03, 04 en deze flashback friday.

De tweede helft begon het werkende leven weer, gevolgd door school van de meiden. Tussendoor hebben we nog een bbq gegeven voor vrienden en familie, voor verjaardagen en als soort housewarming. Suf genoeg in de laatste weken bijna geen foto’s genomen !


WEAR..
Niets nieuws gekocht om te dragen, het waren vooral slippers, korte broeken en topjes wat ik droeg nadat de kluskleren definitief opgeruimd konden worden.


EAT..
Ehmmm ja wat zal ik zeggen. Optimaal genoten van lekker eten en drinken. Het lukte niet om de knop om te zetten en er waren ook nog de nodige feestjes waaronder onze eigen 3-in-1 party annex bbq. Ik heb maar geen foto’s van al dat lekkers gemaakt om het schuldgevoel weg te houden ;-).


LISTEN..

Theme song van deze maand.


WATCH..
Deze maand heb ik dankzij de vakantie ook een paar keer een netflix-marathon gehouden. Dus House of Cards heb ik helemaal bij gekeken, nu is het afwachten tot 2016 voor seizoen 4. Het schijnt dat deze gelijk gaat lopen met de echte presidentsverkiezingen in Amerika. Inmiddels ben ik aan White Collar begonnen, geen serie waarvoor je je hoofd actief moet gebruiken maar wel grappig en ontspannend.

White Collar gaat over de crimineel Neal Caffrey die in ruil voor strafvermindering de FBI helpt bij de bestrijding van de witteboordencriminaliteit. Neal is van beroep ‘oplichter en vervalser’ en dat hij een en al charmeur is, maakt hem mede daarom een succes in zijn vakgebied :-). Hij werkt samen met een typische FBI agent Peter Burke die ergens ook wel weer wat naiëf en aandoenlijk over komt.  Geen hoogstaande analyses of brainbreakers dus maar wel een leuke serie voor een ontspanen avondje.


NEW IN..

Buiten allerlei aankopen voor de nieuwe woonkamer, was dit de enige aankoop voor deze maand. Mijn blender gebruik ik dagelijks maar helaas was deze al een tijd lek en begon te roesten. Toen de roest ook in mijn eten terecht kwam was het tijd voor wat nieuws. Een blender sowieso maar ik miste ook wel iets om snel te kunnen hakken, raspen of kleine hoeveelheden te mengen.

Mijn KitchenAid gebruik ik nog altijd zeer regelmatig maar is vooral geschikt voor mengen van grote hoeveelheden of zwaar beslag. Nu zijn daar wel extra hulpstukken voor maar dat is een flinke operatie, ik wil gewoon iets even snel kunnen pakken. En zo kwam ik uit op deze Kenwood foodprocessor.

Hij heeft een glazen blender en daarnaast een kunststof mengkom om van alles te hakken, mengen, kloppen en te raspen. Heel handig dat er ook een kleinere kom in kan, voor echte kleine hoeveelheden te maken bijvoorbeeld pesto of een flinke ui en wat knoflook te hakken. Beide kommen passen op de motorunit die er ook nog eens prachtig uit ziet en niet veel ruimte in neemt. Alle accessoires berg je op in de mooie bijgeleverde opbergbox. Tot zover deze mini-review #blij !


(NOT SO) FAV’S..
Qua beauty en verzorging was het geen spannende maand. Ik merk echt dat ik bewuster ben hoe ik mijn geld hier aan uitgeef. Ik kijk een stuk kritischer naar wat ik koop. En bovendien heb ik voor het najaar een aantal dingen op mijn wishlist staan zoals nieuwe laarzen en de nodige bovenkleding dus ik ben zuunig :).  Geen nieuwe favorieten dus maar ook geen miskopen. En om eerlijk te zijn, met vakantie enzo heb ik minimaal make-up etc gedragen. It was all about comfy en practical !


INTENTIONS
Toch maar eens een aantal voornemens opschrijven als stok achter de deur 🙂

  1. Meer foto’s maken
  2. Knop om qua eten en sporten/bewegen
  3. Het regelmatig bloggen weer op pakken
  4. De #100happydays challenge doen

Tot zover mijn maand, see you next month!

Leuk als je een reactie achterlaat !

