Pasta salade met kip en ananas #FOOD

lundiIk weet niet meer waar ik dit recept vandaan heb geplukt. Ik weet wel dat het zomers een grote hit is dans La Maison. Gewoon als avondmaaltijd of als side-dish bij een bbq met familie en vrienden.  Ik geef je hierbij het recept.

  • 500 gram pasta zoals fusili of farfalle
  • 200-250 gram kipreepjes
  • 2 kleine blikjes ananasstukjes
  • 1 groene appel in stukje gesneden (met schilletje)
  • 1 zak rucola
  • Helmann’s mayonaise
  • kerriepoeder
  • magere yoghurt
  • olijfolie
  • honing
  • citroensap

Kook de pasta beetgaar en giet hem af. Spoel de pasta vervolgens zodat alle vrijgekomen zetmeel verdwijnt en de pasta gelijk een beetje afkoelt.

Meng in een grote kom/schaal de kip, ananas, pasta en de groene appel. Voeg de afgekoelde pasta toe.

Meng in een kommetje de dressing door elkaar: 2 eetlepels goede mayonaise bijvoorbeeld Helmann’s, een flinke scheut yoghurt, een scheutje olijfolie, een beetje honing en een beetje citroensap. Voeg vervolgens wat kerriepoeder toe en meng dit goed. Ik heb hier geen exacte hoeveelheden voor, ik meng en proef totdat ik het naar mijn zin vind dus ik raad je aan hetzelfde te doen.

Meng de dressing met de salade en zet de schaal zeker 2-3 uur weg in de koelkast, het liefst maak je hem een dag van te voren.

Vlak voor het serveren schep je de salade nog even om en voeg je de rucola toe. Op deze manier blijft de rucola fris en knapperig.

Eet smakelijk !

 

One thought on “Pasta salade met kip en ananas #FOOD

Leuk als je een reactie achterlaat !

