Living Proof #review

jeudiIn Londen zocht ik SpaceNK op omdat zij het merk Living Proof verkochten en ik daar op buitenlandse blogs veel goeds over had 111gelezen.   Ik kocht twee verschillende soorten kits om de producten uit te proberen en vertel er in deze blogpost meer over. Met shampoo ben ik een lastige. Gezegend met heel fijn en sluik haar en een erg gevoelige hoofdhuid kan ik met veel merken niet uit de voeten. SLS, sulfaat en parabenen zijn de oorzaak van jeuk en schilfers en dat zit helaas in heel veel producten. Living Proof is SLS, parabenen en sulfaatvrij en vooral erg geschikt voor fijn, futloos en sluik haar. En dat laatste trok even extra mijn aandacht want hoewel mijn huidige shampoo van Morrocanoil op zich goed bevalt en zalig ruikt, mis ik toch nog net iets, iets extra’s voor mijn fijne haar.

FULL DISCOVERY KIT
Deze kit bevat 4 producten in reisverpakking. Ideaal dus voor vakantie of om een week of 2 uit te testen zonder gelijk full size verpakkingen te moeten aanschaffen.

Full Shampoo & Full Conditioner
De Full shampoo en conditioner is speciaal ontwikkeld voor fijn en futloos haar. Het zorgt voor dikker, voller en gezonder haar met meer body en veerkracht. Het reinigt krachtig zonder dat het haar gestript wordt. Ik was wat sceptisch vooraf maar ik moet zeggen .. het maakt alle beloften waar ! Allereerst reinigt het mijn haar goed op een milde manier. Ik krijg geen jeuk en andere narigheid. En met alleen deze twee producten zie ik dat mijn haar beter valt, minder zacht en sluik valt zonder dat het mijn haar stug of niet schoon doet aanvoelen.
=> Aanschaffen ? Ja zeker !

Full Thickening Mousse
Deze lichtgewicht mousse geeft het haar meer body en structuur waardoor het de illusie geeft van dikker en sterker haar. De mousse ruikt heerlijk en is niet plakkerig mits je daarna gelijk je haar (grotendeels) droog föhnt. Door de warmte van de föhn lijkt het product zijn effect te krijgen. Na gebruik en het föhnen lijkt mijn haar voller en meer volume te hebben. Soms heb je met zulke producten dat je haar sneller vet en sliertig wordt maar dat is hierbij niet het geval.
=> Aanschaffen ? Ik denk het wel al twijfel nog over de thickening creme uit dezelfde serie in plaats van de mousse.

Full Root Lifting Spray
De Root Lifting Spray doet wat zijn naam al zegt. Je sprayt het aan de haaraanzet en föhnt vervolgens je haar waardoor je volume vanaf de aanzet krijgt. Het product doet ook wat het beloofd, er is zeker een goed volume na het drogen. Toch is het niet mijn product, ik vind de dosering en verdeling in mijn haar lastig waardoor er sommige plekken heel veel product zit waardoor het haar te stug wordt en andere plekken zit er te weinig. Pluspunten zijn dat het mijn haar niet verzwaard of extra snel vet/vies maakt.
=> Aanschaffen ? Nee, dit is niet mijn product ook al doet het wat het beloofd.

STYLE LAB TRAVEL KIT
Deze kit bevat vier producten om fijn en futloos haar te stylen. En zo te stylen dat je haar tot aan de volgende wasbeurt gewoon goed blijft zitten. Klinkt veelbelovend niet ?

Satin Hair Serum
Dit olie-vrije en silicone-vrij serum zorgt voor glad, handelbaar en natuurlijk bewegend haar. Volgens de verpakking is één pompje genoeg en je brengt het aan op de lengtes van je haar. Te dicht bij je haaraanzet zorgt onvermijdelijk voor slap en slierterig haar.

Het product ruikt lekker en verdeelt makkelijk door nat haar of op de droge puntjes na het stylen. Toch ben ik er niet enthousiast over. Ik heb absoluut geen dik of veel haar maar één pompje daar red ik het echt niet mee. Meerdere pompjes gaat beter maar toch heb ik geen ‘wowww’-effect erbij. Pluspunt is dat het product lekker ruikt en mijn haar niet verzwaard of sneller vetter maakt.
Aanschaffen ?? => Nee, het doet niet echt veel voor mijn haar en kan wat dat betreft niet tippen aan het serum van Moroccanoil.

Prime Style Extender
Dit type product kende ik nog niet. Net zoals je ook een primer voor je gezicht of oogleden hebt dat je aanbrengt zodat je make up of oogschaduw beter en langer blijft zitten, breng je dit aan voordat je je haar gaat stylen. Het product claimt dat elke haarstyle 2x langer blijft zitten en je haar minder vaak hoeft te wassen of bij te werken qua styling.

Ik was wat sceptisch maar ook erg benieuwd. Het lijkt me heerlijk om na het wassen mijn haar te drogen en stylen en dan vervolgens 2-3 dagen er eigenlijk niet meer naar om hoeven te kijken. Gewoon je volume of krullen zolang behouden met een minimale touch up.

Wat zal ik zeggen .. ik ben fan !!! Het werkt echt zo. Ik droog mijn haar eerst totdat het 3/4 droog is. Dan verdeel ik de Prime Style Extender over mijn handen en werk het door mijn haar. Niet aan de haaraanzet trouwens maar met name in de lengtes van mijn haar. Daarna fohn ik mijn haar met een ronde borstel helemaal droog. Mijn haar voelt glad, gezond en vol aan. De dagen erna hoef ik alleen maar uit te borstelen, een klein beetje droogshampoo er door schudden en klaar.
=> Aanschaffen ?? Ja echt wel !

Flex Shaping Hairspray
Deze haarspray kocht ik vooral met oog op krullen maken. Ik hoopte dat het samen met de Prime Style Extender zou zorgen van langdurige krullen. Zodat ik second-day-krullen ook echt de volgende dag zou hebben in plaats van 30 min na het maken van de krullen..

Ook van dit product werd ik blij. De geur is sowieso heerlijk, het werkt geweldig qua houdbaarheid van krullen maar ook na gewoon stylen en drogen is het fijn om even over mijn gehele haar te sprayen en de vlieghaartjes wat te temmen.
=> Aanschaffen ?? Ja ik verwacht van wel.

Amp Instant Texture Volumizer
Was ik van de Root Lifter Spray niet zo onder de indruk, dat ben ik van de Amp Instant Texture Volumizer wel ! Terwijl ik eigenlijk vooraf het jammer vond dat dit product in de kit zat want ‘dat soort cremes zorgen toch alleen maar voor vet haar’. Wat zat ik er naast :-).

Ik neem een lik van deze creme en verdeel het tussen mijn handen. Daarna gooi ik mijn natte haar voorover en masseer het bij de haarinzet in. Ik begin op het achterste van mijn hoofd en werk zo naar voren. Ik heb gemerkt dat dat het beste werkt, anders zit de meeste creme aan de voorkant bij het gezicht terwijl ik juist wat verder naar achteren en aan de zijkant volume wil. Vervolgens mijn haar goed drogen bij de aanzet en voila volume ! Zonder dat mijn haar stug of plakkerig aanvoelt. Het belangrijk : mijn haar cq de haarinzet wordt niet sneller vet.
=> Aanschaffen ?? Een dikke vette ja !

Al met al ben ik blij dat ik beide kits heb aangeschaft en zo de producten voor enkele weken kon gebruiken. Hoewel ik van alles in 1e instantie enthousiast was, merkte ik dan gedurende de tijd toch bij welke producten mijn voorkeur lag en bij welke juist niet. De producten doen allemaal wat ze beloven, het is zeer geschikt voor fijn en futloos haar. Welke (met name styling) producten een optie is, is een persoonlijke voorkeur.

Ik ga zeker de Full shampoo en conditioner, de Prime Style Extender, de Flex Hairspray en de Amp Instant Texture Voluminzer aanschaffen als de proefverpakkingen leeg zijn.

De kits kosten GBP 27 per set en je kunt ze bestellen (net als de fullsize verpakkingen) via SpaceNK.

Leuk als je een reactie achterlaat !

