Jo Malone #review

lundiNa NARS was Jo Malone de volgende op mijn Londense hitlist. Met name getriggerd door de engelse bloggers want Jo Malone is een typisch engels merk. Inmiddels is een deel van het assortiment in NL verkrijgbaar bij een enkele Bijenkorf – counter en Douglas maar ja ik wilde toch wel alles eens besnuffelen en ‘beruiken’ voordat ik een keuze maakte. 

De geuren van Jo Malone zijn bijzonder omdat ze op zichzelf staand al niet alledaags en gewoontjes zijn maar je kunt de geuren ook heel goed combineren met elkaar, layeren dus waardoor er nog meer verrassende combinaties ontstaan. Overigens zijn de geuren ondanks hun niet alledaagsheid, zeker geen zware aanwezige geuren, integendeel ze zijn ontzettend draagbaar. Je vindt er naast de geuren ook geurkaarsen en bad/lichaamsverzorgingsproducten.

Na een lange shopdag eindigden we in Selfridges die een prachtige Jo Malone Counter had. Alle geuren stonden opgesteld onder mooie glazen stolpen en één voor één ging ik ze af. Ik was vooral erg benieuwd naar de geur Woodsage & Sea Salt. Ik bedoel een geur met drijfhout en zeezout dat intrigeert toch ?

Woodsage & Sea Salt IS ook een geweldige geur. De gedachte achter deze geur is het zomerse Engelse strandgevoel te vangen in een flesje. De zilte lucht, de golven die tegen de klif stuk slaan, de wind, het zomerzonnetje.  Mijn eerste associatie was ook zeker die met zee en de geur van strand en zeewier.  Je ruikt hout, salie en zeezout maar er zit ook iets fris in. Ik heb begrepen dat dat de grapefruit is. Door de musk krijgt de geur ook iets warms en comfortabels.

Gezien voorgaande zou je wellicht denken dat het vooral een najaarsgeur is maar door het frisse er in, vind ik hem vooral nu heerlijk. Op die ietwat frisse dagen met blauwe lucht en wolkenvelden. Van dat weer waarbij het heerlijk is om te wandelen over het verlaten strand, de wind in je haren en de schreeuwende meeuwen boven de golven, alleen met je gedachten.  Tegelijkertijd denk ik dat de geur ook in het najaar aantrekkelijk is denkend aan de grijze, winderige dagen waarbij het uitwaaien aan dat zelfde strand ook fijn is om na afloop neer te strijken voor een warme chocomelk.

Overigens zijn de geuren van Jo Malone allen Eau de Colognes. Dit betekent dat de geur ook wat snelle vervliegt gedurende de dag. ’s Avonds even bijsprayen is gewenst maar ik heb begrepen dat als je de geur ‘layert’ met een 2e geur de houdbaarheid flink sterker is.

In korte tijd is Woodsage & Seasalt mijn grote favoriet geworden. Niet omdat ikzelf de geur zo fijn vind, ik krijg ook veel positieve reacties op de geur als ik hem draag. Dat men spontaan zegt ‘Jeetje wat ruik jij lekker !’.

Naast een geur van Jo Malone wilde ik ook een geurkaars meenemen voor op mijn slaapkamer. Hoe heerlijk ik Woodsage & Sea Salt ook vond als Eau de cologne, als kaars sprak hij me veel minder aan. Mijn neus viel wat dat betreft op French Lime Blossom. Heerlijk in de geurkaars, terwijl de cologne me dan weer niet zo kon bekoren.

“Het begin van de zomer in Parijs” aldus Jo Malone. Het is een zachte bloemige geur van lindebloesems met bergamot en dragon. Ik vind het een fijne geur om ’s avonds voor het slapen gaan even aan te zetten om een ontspannende sfeer te creëren. En tegelijkertijd steek ik hem ook regelmatig overdag aan als ik bezig ben en ervaar ik het dan als meer stimulerend.

Misschien is dat het wel wat me zo aanspreekt bij Jo Malone, de veelzijdigheid van de geuren. Voorjaar vs najaar. Ontspannend vs stimulerend. Ik vermoed dat er nog wel wat flesjes worden toegevoegd in de komende jaren :-).

En dan tot slot, het is een echt luxury merk en dat merk je aan de prijs 🙂 maar ook aan hoe je het mee krijgt. Het wordt zo mooi verpakt in een passend doosje met vloeipapier en alles.  Met zorg en aandacht ingepakt. Een kadootje voor jezelf.

 

Leuk als je een reactie achterlaat !

