NARS Cosmetics #review

jeudiAl heel lang stonden een aantal producten van NARS Cosmetics op mijn wensenlijstje. Helaas is dit merk niet in de Nederlandse winkels te vinden. Wel in webshops maar met foundation en concealer vind ik dat altijd lastig. Dan wil ik toch een product en de tinten in het eggie zien. Afgelopen zomer was ik bij een Sephora in Frankrijk en had ik goede hoop. Helaas… de Sephora waar ik was verkocht het merk niet. Dus Londen was mijn 2e kans. Aan het eind van de eerste dag eindigden we tegen half 8 bij Selfridges, een enorm warenhuis met een prachtige beauty-afdeling. Bij de NARS counter testte ik de producten en een hele vriendelijke verkoopster adviseerde me en bood aan op eea aan te brengen en ik kwam met diverse producten naar buiten..

NARS SHEER GLOW FOUNDATION
Hier was ik zo benieuwd naar. Zoveel mensen die enthousiast tot lyrisch zijn over deze foundation. Op internet had ik me al georiënteerd qua mogelijke kleuren maar ik was benieuwd naar het effect.  In de spiegel keek een verlopen en vermoeide Fabi me aan, wat wil je na zo’n lange dag. De verkoopster bracht de foundation bij me aan en wowwwww ! Ik sloot me direct aan bij de grote schare fans !!

Het effect is zo zo zo zo ontzettend mooi. De dekking is zeer goed maar ook zo natuurlijk. Samensmelten met de huid to tha max, je ziet niet dat je iets draagt, zo natuurlijk komt het over. De foundation neutraliseert de teint tot een mooi glowy geheel. Ik ben erg tevreden over Dior Star of L’oreal Stay Matte maar eerlijk, Nars Sheer Foundation laat die beduidend achter zich.

De foundation geeft een lichte tot matige dekking die makkelijk (plaatselijk) op te bouwen is. Roodheden en andere verkleuringen camoufleert hij geweldig en hij smelt mooi samen met de huid. De houdbaarheid is subliem, aan het eind van de dag zit het er nog grotendeels op.

Deze foundation schijnt het geweldig te doen op een normale tot droge huid maar mijn normale tot gecombineerde huid kan hem ook goed hebben. Even afpoederen na het aanbrengen en ergens in de loop van de dag nog beetje bijpoederen, meer is niet nodig. Heb je een zeer vette huid dan is dit misschien niet de goede foundation voor je.

Ik heb zelf de kleur 1.5 Vallauris, een “light to medium with pinky undertones”. Omdat ik al een beetje verkleurd ben, kan ik deze nu goed hebben maar in de winter als ik veel lichter ben, zal ik uitkomen op 1 Mont Blanc (light with pinky undertones).

Een nadeel: deze foundation komt zonder pompje, deze moet je apart aanschaffen.

RADIANT CREAMY CONCEALER

Nummer 2 op mijn NARS to-do-lijst was de Radiant Creamy Concealer die ook al zo geroemd wordt. De verkoopster pakte Honey erbij en again: wowww. De concealer voelt zacht en romig aan, met de applicator een paar stipjes onder mijn oog, even uitwerken en de kringen zijn mooi gecamoufleerd. Het is eenvoudig uit te blenden met vingers of kwast en past heel mooi bij de foundation. En vooral ook: het gaat niet in de fijne lijntjes zitten. Ook niet na een lange dag.

Kortom een prachtige combi met Vallauris. In de winter als ik Mont Blanc zal moeten dragen, kom ik uit op Vanilla.

NARS BLUSH: ORGASM

Tsja en dan sta je na 3 dagen op Heathrow bij de taxfree shops. En zie je een NARS Counter. En dan zomaar ineens … glijdt DE blush van NARS zo in je mandje. Orgasm, de meest beroemde blush van Nars, de hit, de cult, de musthave.

Bij Selfridges had ze hem al aangebracht maar ik had nog meer op mijn wensenlijstje dus hield ik het bij de foundation en concealer, maar ja op Heathrow met nog een beetje budget over …. Hij is prachtig ! En ook de hype weer waard. Een prachtige rose kleur met een beetje glans er in. Om mooi subtiel aan te zetten of juist wat krachtiger. Een blush die bij heel veel huidtinten past.


CONCLUSIE
Ik ben heel erg blij dat mijn geduldige wachten beloond werd 🙂 en ik nu drie prachtige producten in mijn stash heb zitten.  Sinds ik ze heb, gebruik ik ze bijna dagelijks. Het is even sparen maar het geld meer dan waard. Overigens kun je NARS online kopen bij Narscosmetics.eu of Sephora.fr , beide shops leveren ook in Nederland.

NARS Sheer Glow Foundation € 41,00
NARS Radiant Creamy Concealer € 28,00
NARS Blush € 30,00

Let op: de engelse en amerikaanse webshops bieden ook NARS aan maar mogen deze niet buiten de UK of USA leveren. Helaas vallen daarmee sites als SpaceNK of Selfridges af. Narscosmetics.eu en Sephora.Fr mogen wel leveren aan adressen in Nederland.

 

One thought on “NARS Cosmetics #review

Leuk als je een reactie achterlaat !

