Faab’s tomatensalade #FOOD

lundiAl jaren is deze salade een vast onderdeel op ons weekmenu qua eten. Bij elke bbq staat hij op tafel, of het nu een gewone bbq of bij een tuinfeest. En menig mee-eter heeft om het recept gevraagd van die o zo lekkere salade. Faab’s fameuze tomatensalade ! Die eigenlijk van origine bij mijn tante vandaan komt :-). Ach laat ik het er op houden dat het een familie-recept is grinn. Ik deel het graag met jullie :-). 

Het basisrecept is heel simpel, voor 4 personen heb je nodig:

  • 400 gram tomaten
  • 2 eetlepels goede basilicum-of extra vierge olijfolie
  • italiaanse kruiden naar smaak
  • teentje knoflook (of meer als je daar van houdt)

Snij de tomaat in stukken en verwijder de groene kern indien nodig. Meng in een schaal de olie, kruiden en knoflook en voeg de tomaten toe. Vermeng alles en zet een paar uur koud weg zodat alle smaken lekker kunnen intrekken.

Ik maak hem thuis meestal met kerstomaatjes maar op vakantie pak ik altijd de vleestomaten, die zijn nou eenmaal een stuk lekkerder in Frankrijk dan hier in Nederland.

Je kunt volop variëren op dit basisrecept. Zo voeg ik regelmatig mozzarella of feta toe, olijven en/of wat rode ui-ringen. Heerlijk ! Wij eten dit vaak als side-dish bij pasta of barbecue.

Eet smakelijk !

One thought on “Faab’s tomatensalade #FOOD

Leuk als je een reactie achterlaat !

