Koffie/thee tag

lundiVandaag de koffie & thee-tag, bedacht door VersusA en ook gespot bij caroliendegraaf. Volgens mij is de bedoeling dat je de vragen of voor thee of voor koffie beantwoordt maar ik drink beiden graag dus beantwoord gewoon voor beide categorieën :-). 1. Wanneer dronk jij je eerste kopje thee / koffie ? En hoe smaakte dat?
Geen van beide kan ik me eigenlijk herrineren. Wel weet ik dat ik eerst vooral thee dronk, koffie heb ik echter leren drinken naarmate ik ouder werd. Pas echt koffie-fan werd ik tijdens mijn 2e baan. De directeur was een liefhebber en had daarom een heuse professionele koffiemachine in de keuken gezet. Zo eentje die je ook in restaurants en cafés vind dus inclusief stoompijp voor de melk en er naast stond een koffiemolen om zelf de koffiebonen te malen. Zo maakten we dus heerlijke espresso’s en cappuccino’s. Zalig !! Daar heb ik dus echte goede koffie leren drinken en waarderen, toen ik daar weg ging na 5 jaar was het echt afkicken. Ik drink sindsdien zelden tot nooit meer automatenkoffie :-).

2. Met wie drink je graag koffie / thee ?
Over het algemeen drink ik koffie en thee met mijn gezin of achter mijn buro op het werk. Bij dat laatste komen ze ’s morgen rond met verse filterkoffie en ’s middags met thee. Maar echt fijn vind ik om koffie of thee te drinken met vrienden, gewoon lekker aan de eettafel of ergens op een leuke lokatie. Dan is het gewoon pure ontspanning.

3. Op welke momenten van de dag drink jij koffie of thee?
Ik kan niet gelijk koffie op een nuchtere maag drinken zoals veel mensen, tenzij het een speciaal ontbijt is zoals met kerst ofzo. meer een brunch idee dus. Meestal drink ik mijn eerste kop koffie drink ik dus meestal rond 9u en dan de rest van de dag gewoon thee. Mijn tweede kopje koffie is ’s avonds een uurtje na het eten.

4. Wat is je favoriete koffie-en thee-smaak/soort?
Thuis heb ik een nespresso-apparaat en gebruik ik meestal de roze Rosabaya of de groene Fortisio Lungo. Maak ik cappucino of espresso dan de meest sterke, op dit moment is dat Dharkan of Bazaar. Qua thee drink ik graag rooiboos of Caramelised Pear of Turkish Apple van PickWick.

5. Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?
Een eenkopszakje gebruik ik 1x. Een groter zakje vaak nog wel een 2e keer.

6. Wat vindt je van high-tea?
Heerlijk ! Lekkere hapjes, veel potten thee, fijn gezelschap en heerlijke gesprekken. Ik hou er wel van met enige regelmaat.

7. Waar koop jij jouw koffie en thee?
Nespresso toch gewoon bij Nespresso, ik laat het lekker makkelijk bezorgen eens in de zoveel maanden, dan bestel ik zo’n 250-300 cups in één keer. Inmiddels zijn andere merken met vergelijkbare cups op de markt gekomen maar die van Nespresso blijven toch het lekkerste. Thee koop ik gewoon bij de supermarkt met een leuke aanbieding.

8. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?
Ik probeer niet zo vaak nieuwe smaken uit. Dat is niet omdat ik liever bij een vertrouwde smaak hou maar meer dat veel nieuwe combinaties me niet aanspreken. Zo schijnt er nu Appel/Komkommer-thee te zijn, het zal vast goed te drinken zijn maar het is niet dat ik denk wowww yeahhh dat lijkt me nu helemaal geweldig, die MOET ik hebben.

9. Hoe bewaar je jouw koffie en thee ?
De nespresso-cups staan in een grote glazen voorraadpot op het aanrecht naast het apparaat. De thee zit in een witte riverdale-achtige vakjesdoos.

10. Heb je een aparte koffie e/o theedoos voor gasten?
Ehm nee, ik deel gewoon uit dezelfde voorraad en bij de koffie krijgen ze desgewenst ook een espresso, cappucino of latte machiato. Het staat ook niet zo gastvrij vind ik eigenlijk om bepaalde koffie/thee uit te sluiten van je gasten; wat ik zelf lekker vind deel ik graag met mensen om me heen.

11. Als je zelf een smaak zou mogen samen stellen wat voor smaak zou dit dan zijn?
Oehh lastige vraag tot slot. Qua koffie denk ik iets met chocola/caramel/baileys smaak. Ze hebben van Nespresso wel een tijdje Ciocattino en Caramelito maar die vond ik niet heel erg geweldig. Ik zou dan toch een iets romigere smaak maken. Qua thee zou ik het echt niet weten, ik vind het genoeg om te kunnen kiezen uit rooiboos, caramelised pear of turkish apple :-).

Tot zover de koffie&thee-vragen. Ik ben benieuwd,drinken jullie liever thee of koffie? Neem de tag gerust over en laat het me weten dan kom ik ook jouw antwoorden lezen.

5 thoughts on “Koffie/thee tag

Leuk als je een reactie achterlaat !

