MAC #NEWIN

lundiVorige maand kwam de MAC Cinderella collectie uit. Nu komt MAC zo elke 6-8 wkn met weer een ‘nieuwe exclusieve collectie’ uit en is het niet het meest goedkope merk, dus ik laat het meestal maar aan me voorbij laat gaan. Zo bijzonder vind ik het vaak niet. Maar deze keer was dat anders !  Toen ik de eerste persfoto’s zag van het oogschaduw-palette wist ik dat ik deze wilde hebben ! Het bevatte namelijk een aantal kleuren die al heel lang op mijn wishlist stonden en dan is zo’n palette een stuk voordeliger dan alles los kopen. De Cinderella collectie zou eerst online verkocht worden via de webshop van MAC en kort daarna alleen in de Pro-stores worden aangeboden. Het palette viel bij heel veel mensen in de smaak merkte ik al rondsurfend op het internet dus ik wist dat ik snel moest zijn.

Twee minuten nadat de nieuwsbrief was verzonden zat ik in de webshop van MAC en stond het palette al op ‘uitverkocht’. Bummer ! Een half uur later klikte ik toch nog een keer op refresh en ineens zag ik dat hij weer beschikbaar was ! Snel klikte ik het in mijn mandje, gooide er nog een lipstick bij en afrekenen. It was mine !

De officiële naam is Stroke of Midnight. Het palette komt in het bekende MAC doosje, deze keer in zacht blauw met op het transparante deksel in goudkleurige letters Cindarella gedrukt. Het palette bevat de volgende zes oogschaduws:

  • Vapour : off white frosted
  • Phloof: zacht pruimenbruin
  • Omega: zacht taupe-beige
  • Querry: perzikroze met paarse parelmoer
  • Satin Taupe : pruimenzwart met fonkelende parelmoer
  • Stroke of Midnight: nachtblauw met wat fijne sparkling er in

Soms wil de kwaliteit van de MAC palettes te wensen over laten, zeker gezien de prijs die je er voor betaald. Best raar eigenlijk want hun losse oogschaduws staan erg goed bekend.  Gelukkig is er met de kwaliteit van dit palette niets mis,  alle oogschaduws zijn prima gepigmenteerd en zijn snel en makkelijk met de kwast op te nemen. Het is een supermooi en kwalitatief erg goed palette en ik ben heel blij dat ik er eentje heb weten te bemachtigen. Je kunt er hele rustige dagelijkse ooglooks mee maken maar ook prima een stevige avondlook.

Samen met het palette arriveerde ook de lipstick MAC Patisserie. Deze komt uit de gewone vaste collectie en is te koop bij alle MAC verkooppunten. De lipstick niet de meest spannende uit de collectie maar wel een hele fijne everyday lipstick. Lekker neutraal als tegenhanger bij een sprekende of aanwezige ooglook of als je gewoon even wat op je lippen wil zonder knalkleur. MAC omschrijft hem zelf als: transparant romig neutraal roze (glanzend). Hij valt in de categorie My Lips But Better. Inderdaad erg romig en hij brengt makkelijk aan. Qua kleur en textuur zo comfortabel, je kunt hem gerust even snel zonder spiegel aanbrengen en hij past eigenlijk overal bij en bij alle huidtinten. Vandaar dat het met gemak zo’n ideale dagelijkse lipstick kan worden die je altijd in je tas hebt zitten. Just in case. 

Het Stroke of Midnight Palette kostte e 42,00 (limited editie) en Patisserie was e 19,00 (vaste collectie).

2 thoughts on “MAC #NEWIN

Leuk als je een reactie achterlaat !

