Honingkip met zoete aardappel #FOOD

Zoete aardappel is hip and happening momenteel. Dat zoete aardappel smaakvol is en een lage hoeveelheid koolhydraten heeft sprak me zeker aan maar het ontbrak nog aan een recept waarvan ik dacht: Ja! Dat lijkt me nou lekker ! Totdat ik op Lekker & Simpel dit recept vond. Ik maakte mijn eigen variatie en het unaniem oordeel dans La Maison was: “Yeahh, gaan we dit vaker eten ?? ”

Voor mijn versie heb ik voor de bereiding de Air Fryer gebruikt en de volgende ingrediënten genoteerd voor 5 a 6 personen:

900 gram Aviko zoete aardappelblokjes
500 gram kipfilet in blokjes
1 el kokosvet
2 flinke tenen knoflook
1 citroen
2 gram gedroogde rozemarijn
50 ml honing

Snij de citroen door de helft en snij 1 helft in plakjes. Verwarm de Air Fryer voor en doe de zoete aardappel in het mandje. Leg de citroenplakjes er verdeelt boven op en stel de Air Fryer in op 8 minuten.

Smelt het kokosvet in een wok en verhit deze. Doe de kipblokjes in de pan en gaar deze even aan. Doe vervolgens de knoflook en rozemarijn er door en bak de kip gaar en bruin.

Als de Air Fryer de eerste 8 min achter de rug heeft, schud je de blokjes even goed om en bak je alles nogmaals 8 min. Verwijder daarna de citroenschijfjes en gooi de gebakken zoete aardappel bij het kipmengsel in de pan. Pers de andere helft citroen uit boven het mengsel en bak alles even kort door. Voeg tot slot de honing aan het geheel toe en meng alles goed.

Klaar !!! De zoete aardappel is heerlijk krokant en de honingkip geeft naast wat bite een lekker zoetig en ietwat kleverige smaak aan het geheel. Ik heb er een simpele gemengde salade bij geserveerd  met een zelfgemaakte honing-mosterd-dressing.

Heb jij nog lekkere recepten met zoete aardappel ? 

6 thoughts on “Honingkip met zoete aardappel #FOOD

Leuk als je een reactie achterlaat !

