euhmmmm

Afgelopen donderdag was het tijd voor het consternatieburo. Een beetje afwachtend want het was voor ons de 1e keer hier in de nieuwe plaats en mijn ervaringen met de mensen van het CB zijn niet echt denderend te noemen ;-).

Gelukkig waren hier 2 mensen die verstand hebben van kinderen. Zo liet de verpleegkundige het wegen en meten aan mij over ipv zelf een poging te doen om 2 piepende peuters te meten. En liet ze de meiden gewoon lekker spelen en reageerde ze op hun spel en beoordeelde de dames op die manier ipv verplicht van: nu moeten jullie dit doen en dat doen.

De cb-arts idem dito, prettig ook dat ze me snel begreep over Noëlla en haar aparte gebruiksaanwijzing. Een van haar eigen kinderen was ook zo dus ze herkende het wel en wist goed met haar om te gaan. Maar toch voelde ik me een beetje opgelaten toen ik zat te vertellen dat Noëlla kinderfysio krijgt ivm motorische achterstand. Ondertussen klom Noëlla namelijk van mijn schoot via de stoel op het buro van de arts 😉 .. hoezo motorische achterstand ?? ;-p

Noëlla weegt nu 12,2 kilo en is 90 cm lang (bijna 12 cm gegroeid sinds half januari!). Ze is dan ook van de -2 lijn naar de 0-lijn gegaan dus super, haar achterstand heeft ze flink ingelopen dus. Yanique weegt 13,2 kilo en is 92,5cm lang. Zij is qua gewicht en lengte gestabiliseerd. Vorige keer zat ze boven de +1 lijn en nu zat ze op +1 lijn, duidelijk babyvet afgetraind sinds ze is gaan lopen.

En na afloop nog een kleine stunt van onze Noëlla.. eenmaal aangekleed gaat ze nog even op de driewieler. Tijdens het aankleden van Yanique werp ik een blik op Noëlla: wat is ze aan het doen ?? Ohh ik zie het al, ze is aan het fietsen… Ik ga verder met Yanique en 5 tellen later valt het kwartje: AAN HET FIETSEN ????  Jawel, Noëlla fietst zo een rondje weg!!! Wist niet wat ik zag.. wat een flapdrol;-)

… euhhhhmmmmmm motorische achterstand ??? Hmmm morgen naar de kinderfysio, ben benieuwd !

6 thoughts on “euhmmmm

  1. Wahahaa, geweldig wat een moppie is Noëlla toch. Zo te lezen heeft ze op alle gebieden haar achterstand ingelopen. Knap hoor! Dat gaat nog spannend worden bij de fysio. Heel veel succes daar!

    Wat goed om te lezen dat er ook echte consultatiebureau’s zijn ipv van alleen maar consternatiebureau’s!

    Zijn jullie trouwens allemaal weer opgeknapt?

    Like

  2. haha wat leuk he hoe kinderen je kunnen verrassen met wat nieuws wat ze ineens doen.
    En euh mooie gewichten en lengtes hebben de dames. Hier is iemand die geen problemen heeft met cb. En hebben ze op merkingen waar ik niks mee kan doe ik er dus ook lekker niks mee..

    Like

  3. mamma schreef:

    super van die kleine dreumes!! Sta je als Mamma eventjes met de mond vol tanden. hahaha, zie het gewoon voor me.
    Kus voor alle meisjes en een aai voor Milko.
    Tot gauw!!!!!!!
    Mamma

    Like

  4. Sandra t schreef:

    Fijn dat het cb je mee is gevallen en dat ze op een goede manier naar de kinderen kijken.
    wat een druif die Noella zomaar wegfietsen geweldig dat ze alles in aan het halen is.
    Dikke knuf.
    Sandra

    Like

Reacties zijn gesloten.